La Pretora (1976)

Alternatieve titel: My Sister in Law

Italië

geregisseerd door Lucio Fulci
met Edwige Fenech, Raf Luca en Giancarlo Dettori

Dr. Viola Orlando (Edwige Fenech) is een vrouwelijke rechter die door tegenstanders wordt belaagd. Zij gebruiken haar tweelingzus, Rosa Orlando, een fotomodel en callgirl, om Viola zwart te maken. Haar rivalen huren Rosa in om naar Rome te gaan en zich daar voor te doen als Viola, zodat haar reputatie zoveel schade zal oplopen dat zij moet aftreden.

Deze enige samenwerking tussen exploitation -iconen Fenech en Fulci moet je als liefhebber uiteraard een keer gezien hebben,zij het ook eigenlijk alleen vanwege die reden.De "komische"aspecten zijn zo oud als Menander of Plautus,vooral draaiend om quidproquo's dus.Dat Fenech de halve tijd in haar blote reet rondloopt is wel leuk.maar eigenlijk doet ze het als pretora ook niet slecht.
Slechts voor completisten.

avatar van alexspyforever
De enkele komedies die ik van Fulci heb gezien vond ik niet om over naar huis te schrijven, dus veel hoop had ik niet bij deze. toch wilde ik deze toch een keer gezien hebben zeker met een mooie vrouw als Edwige Fenech in de hoofdrol, een dubbelrol zal achteraf blijken. Ja, Fenech heeft geen problemen om zich menig maal geheel of gedeeltelijk bloot te geven. De humor is simplistisch en soms ook voorspelbaar, maar het is eigenlijk allemaal erg vermakelijk. Ok, het werd misschien wat langdradig naar het einde toe, maar ik heb me zeker niet verveeld. Fulci kan dus toch een leuke comedy maken.