El Battaglia del Deserto (1969)

Alternatieve titels: Desert Assault | Battle of the Desert | Sept Hommes pour Tobrouk

1 stem

Italië / Frankrijk
Oorlog / Drama

geregisseerd door Mino Loy
met Robbert Hossein, George Hilton en Frank Wolff

Er is een bittere woestijnoorlog gaande tussen Engelse en Duitse pantserdivisies. Als een Engelse eenheid van de hoofdmacht wordt afgesneden, stuit deze op Duitse pantserdivisies. De Duitse commandant biedt de Engelsen een samenwerking aan. Gezamenlijk strijden ze om te overleven, ieder bereid de ander te doden.

avatar van Quentin
Heel klein en persoonlijk tot de laatste 15 minuten, waarin de 'Battaglia' plaats vindt. Zoals het een Italiaanse oorlogsfilm betaamt klopt er historisch gezien niet veel van, maar het is mooi gedraaid en aardig gespeeld.