The Pleasure Drivers (2005)

Drama / Thriller

geregisseerd door Andrzej Sekula
met Lauren Holly, Lacey Chabert en Billy Zane

Deze misdaadthriller speelt zich af in de gevaarlijke achterbuurten van Los Angeles. De film bevat drie afzonderlijke verhaallijnen, waarin de levens van verschillende karakters centraal staan. Daphne is een ex-verslaafde in geldnood. Ze besluit daarom Casey, de knappe woordvoerder van een rijke en machtige sekte, te ontvoeren. Maar daar krijgt ze spijt van... Psychologieleraar Bill Plummer is geobsedeerd door het 'lustprincipe' van Freud. Zijn leven neemt een interessante wending als hij erachter komt dat zijn vrouw vreemdgaat met een andere vrouw. Daarnaast volgen we een wrede lesbische vrouw, Marcy, die alles op alles zet om de kidnapper van Casey te vinden. Het verhaal beweegt zich heen en weer tussen deze drie verschillende werelden, waarvan de karakters, zonder het te weten, sterk met elkaar zijn verbonden. In een spannende climax vol actie komen ze uiteindelijk bij elkaar.

nou heb de film gister avond eens gekeken tenminste
een deel ervan want dit is echt geen goede film
het slaat gewoon nergens op
heel slecht verhaal
de verhaal lijnen zouden door elkaar moeten lopen
maar ze zijn gewoon 3 kwartier met de ene verhaallijn bezig (die nergens op slaat) voordat er verder iets gebeurt met het volgende verhaallijn
dus kortom na een uur er maar mee gestopt
is het kijken niet waard geweest
zonde maar helaas
van mij daarom een 0.5

Erg onsamenhangend en rommelig verhaal zonder een echte ontknoping. Erg jammer.

Een bizarre film over sex, drugs en religie die diverse onverwachtse wendingen aanneemt.

Krankzinnige film waar volgens mij zowel de schrijver als de regisseur even niet wisten wat ze nou weer moesten verzinnen maar die wel blijft hangen.

Een echte heerlijke niet nadenk film.

Aardig filmpje dat inderdaad onsamenhangend is, maar wel blijft boeien tot het einde. 3*

avatar van Poeha
Precies Shampoo dat had ik nu ook!
Lacey Chabert is trouwens een prettige verschijning in deze film!

Meneer Bungel
Inderdaad een rommeltje af en toe, maar toch gebeuren er aardige dingen en is er duidelijk(soms wat teveel) nagedacht over de vormgeving. Ik zie ook wel een link met Tarantino, waar Sekula een paar keer mee samenwerkte, maar vooral tegen het eind verliest de film zich een beetje in oeverloze dialogen en is er te weinig spanning.
Twijfelgeval, ik blijf steken op 2,5*.

Waar de titel voor staat is een raadsel voor me, evenals het ganse verhaal een raadsel is.
Het is wel een rommeltje wat men er van heeft gemaakt.. en toch.. er zitten wel aardige scènes in, dus niet het minimum voor deze film als waardering, maar het had toch allemaal beter gekund.
In zijn geheel is het een ramp, sommige scènes zijn genietbaar.
En ja... de verschijning van Lacey Chabert is één van de redenen waarom je blijft kijken !!