The Great Rupert (1950)

Alternatieve titel: A Christmas Wish

Komedie / Familie

geregisseerd door Irving Pichel
met Jimmy Durante, Terry Moore en Tom Drake

Mr. Amendola (Jimmy Durante) is de leider van een failliete theatergroep, die plotseling een groot som geld vindt die in zijn huis verborgen bleek te zijn. De autoriteiten verdenken Mr. Amendola eerst van diefstal, maar in werkelijkheid is het geld een gift van Rupert, een gulle en groothartige eekhoorn. Nadat alles is rechtgezet kan Mr. Amendola weer het toneel op, nu samen met zijn nieuwe collega Rupert.

Een vermakelijke familiefilm

4 sterren

avatar van matthijs_013
Een erg brave familiefilm (zeker géén kerstfilm!) , maar het oogt ook regelmatig als B-film. De cast is redelijk onbekend, maar Durante en Moore waren wel goede hoofdrolspelers.
Grappig feitje:
The stop-motion animation used in creating the illusion of a dancing squirrel (Rupert) was so realistic that director George Pal received many inquiries as to where he got a squirrel that was trained to dance.
58 jaar later zijn de tijden wel veranderd, want de eekhoorn zag er natuurlijk niet echt uit.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zeker geen kerstfilm? Grappig want ik vind dat deze film daar wel degelijk onder valt. Niet alleen speelt het grootste gedeelte van de film zich rond kerst af maar ook de sfeer en het moraal passen perfect in de kerst gedachten.
Als Home Alone gezien mag worden als een kerstfilm, dan deze zeker te weten ook!

Kijkt plezierig weg, de stop motion is leuk gedaan voor die tijd en Terry Moore (Rosalinda) is een prachtige verschijning!
Hier en daar best zoet maar daarom perfect geschikt voor de december maand.