002 Agenti Segretissimi (1964)

Alternatieve titels: 00-2 Most Secret Agents | Oh! Those Most Secret Agents | Worst Secret Agents

Italië
Actie / Komedie

geregisseerd door Lucio Fulci
met Franco Franchi, Ciccio Ingrassia en Ingrid Schoeller

Franco (Franco Franchi) en Ciccio (Ciccio Ingrassia) zijn twee simpele Italianen die door de Amerikaanse, Russische en Chinese geheime dienst aangezien worden voor spionnen.

Jammer genoeg heb ik zo goed als niets verstaan van wat er gezegd werd, want ik spreek nu eenmaal geen Italiaans. Ik voelde me dus weer een 5-jarig jongetje dat nog niet kan lezen, maar wel van stripboeken houdt. M.a.w. gewoon plaatjes kijken, en ik heb me nog best vermaakt, want het verhaaltje was duidelijk genoeg:

Twee domme inbrekers breken in bij een groot huis, waar helaas voor hen een gansterbaas blijkt te wonen. Zij worden betrapt en krijgen een slaapmiddel toegediend. Wanneer zij slapen, wordt in een kies van de domste van het tweetal een belangrijke microfilm geplaatst (ik kon er alleen niet achter komen wat daar nou precies het doel van was). Vervolgens zijn de arme sukkels het doelwit van allerlei belanghebbende partijen, die gelukkigerwijs echter elkaar allemaal onderling uitschakelen.

Oftewel, de film zit vol achtervolgingen, met veel slapstick, en daarbij spreekt de mimiek van de hoofdrolspelers boekdelen. Al met al dus vermakelijk genoeg.

avatar van mayhemblik
Wat ben ik jaloers op jouw sjidde, vroeger kon ik ook zo films kijken maar dat redt ik nu jammer genoeg niet meer.

Het is nou ook weer niet zo, dat ik er een gewoonte van (heb ge)maak(t), maar in dit geval kon ik de film zonder moeite uitzitten en heb ik er genoeg lol aan beleefd.