Amando a Maradona (2005)

Argentinië / Nieuw-Zeeland
Documentaire

geregisseerd door Javier Martín Vázquez
met Diego Armando Maradona

De Argentijnse filmmaker Javier M. Vazquez sprak tweemaal uitgebreid met Maradona op Cuba, waar de legendarische voetballer in 2004 en 2005 langere tijd vertoefde om af te kicken van zowel een drugs- als een eetverslaving. De gesprekken met de voetballer vormen de rode draad in de documentaire, een speurtocht naar de magie van de man die in zijn leven hoogtepunten en dieptepunten als vanzelfsprekend aan elkaar rijgt.

Cool .

eindelijk een film over mijn voetbalgod .
ze spraken er al lang over maar er was nog niets concreet.
ben nu op zoek naar die film pele forever kan hem nergens vinden

avatar van Purmerend
Grappige elftalfoto of de site over de film.

Heb de film inmiddels al een tijdje, heb hem meteen op de dag dat hij uitkwam gehaald...
meteen gekeken maar sindsdien niet meer vond hem een beetje tegenvallen!!!
Had op meer voetbalbeelden gehoopt

Voor de echte voetballiefhebber een aanrader. Maradona is toch voor velen nog altijd de meest geniale voetballer ooit. In deze documentaire zie je alle ups en downs van Maradona tot dan toe. Mensen die vroeger met hem hebben gewerkt komen aan het woord, een goede vriend uit de tijd van Napoli, en natuurlijk Maradona zelf!