ad

Genre: Drama / Oorlog

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Bill Anderson

Met onder meer: Daniel Craig en Leslie Phillips

IMDb beoordeling: 6,3 (758)

Over Sword of Honour

"Love destroyed. War restored."

Guy Crouchback (Daniel Craig) wil zijn ex-vrouw Virginia (Megan Dodds) bewijzen dat hij haar waard was. Als Brits soldaat in de Tweede Wereldoorlog doet hij zijn uiterste best op het slagveld, maar hij faalt telkens weer. Ironisch genoeg komen zijn medesoldaten, waarvan de meeste bange lafaards zijn, ieder keer weer tevoorschijn als ware helden en worden behangen met medailles.

Tarkus

Redelijk goede film, al zou ik het zeker geen oorlogsfilm durven noemen.

Het verhaal speelt zich wel af tijdens Wereldoorlog 2, maar is meer een achtergrond voor het dramatische van het ganse verhaal.

Daniel Craig is goed in zijn rol alsook de andere leden van de minder bekende cast.

De film is wel een beetje te lang naar mijn mening, maar daar hij is opgedeeld in 2 delen, kan je het natuurlijk zelf een beetje opsplitsen. Ik heb hem in één ruk uitgekeken en zodoende vond ik hem wat té lang.

Wie graag een spannende oorlogsfilm ziet is er aan voor de moeite bij deze film, voor liefhebbers van drama, dan valt ie best mee.

avatar van 606

Bij mij op dvd staat 135 minuten ?

avatar van De Blauwe Rijder

De Blauwe Rijder

Damn..................zit al een uur te kijken maar snap er geen hout van. Blijk ik deel 2 aan het kijken te zijn grrrrrr

avatar van Minotaures

Minotaures

• 1970 stemmen

Vandaag voor 4,99 in de FRS gezien.