Wiedzmin (2001)

Polen
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Marek Brodzki
met Michał Żebrowski, Olaf Lubaszenko en Tomasz Sapryk

In een ver, mythisch verleden bevolken mensen, dwergen, elven, tovenaars en monsters dezelfde gevaarlijke wereld. Om zich te beschermen, hebben de mensen een speciaal gilde opgericht van wolfkrijgers, de zogenaamde Hexers. Geralt is één van hen. Hij is de perfecte krijger, het resultaat van genetische mutaties. Niet alleen is Geralt een expert in het hanteren van allerlei wapens, hij kent ook de grondbeginselen van de magie en kan het opnemen tegen om het even welke tegenstander. De zin van zijn leven bestaat uit het doden van de vele monsters en gevaren die de mensheid belagen. Zoals iedere hexer, zwerft Geralt voortdurend over de wereld, waar hij vele avonturen beleeft met zijn zeldzame vrienden en zijn talrijke vijanden.

avatar van Purmerend
Bedankt voor de poster.

Ach en wee! Wat een droevige vertoning...
Gelukkig kan men, met wat goede wil, wel hier en daar gniffelen, dan wel hard lachen om al deze nonsens. Eigenlijk deugt er niets aan deze film, afgezien van Zbigniew Zamachowski's acteren.
Al met al een zeer pijnlijke mislukking. Gauw vergeten maar!