A Smoky Mountain Christmas (1986)

Familie / Fantasy

geregisseerd door Henry Winkler
met Dolly Parton, Lee Majors en John Ritter

Een country-zangeres maakt gedurende de kerstdagen een reis door de bergen van Tennessee. Zij beleeft allerlei avonturen wanneer zij verschillende vreemde personen tegenkomt, zoals een excentrieke houthakker, die op een afgelegen plek diep in het bos woont, en een vreemdsoortig vrouwtje dat een heks lijkt te zijn.

avatar van valerio2003
ik heb deze film in een verre verleden gezien en ik vond dit best wel een leuke film

avatar van Donkerwoud
Verrassend leuk voor een obscure televisiefilm waarin 'The Fonz' (Henry Winkler) Dolly Parton regisseert voor een kerstsprookje in countrystijl. Het heeft een fijn soort cheesiness, met een absurd verhaaltje rond achtergelaten weeskinderen en een kwaadaardige heks. Maar juist omdat alles er net iets té aan is, werkt het eigenlijk best wel. Dolly kruipt met haar adoptieschatjes terug in een ouderwetse blokhut, terwijl ze tokkelt of nieuwe nummers speelt bij het haardvuur. Niemand van de dorpelingen kijkt vreemd op als de heks haar 'mountain magic' gebruikt in een klassieke diner. En ergens in de bossen rijdt de mythische Mountain Dan op zijn paard. Tolerantie naar de muziek van Parton is een vereiste, want ze zingt bijna elke scéne wel een riedeltje met teksten als: 'I'm dreaming of a smoky mountain christmas with nothing much that money buys but everything worth while in life.' Fijne kerst, lezer.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een lekker absurd verhaal die eigenlijk geen moment serieus te nemen valt, Dolly Parton brengt met haar nummers de kerstsfeer in ieder geval wel over.
Best leuk om een keertje mee te pakken, een film die zichzelf ook niet al te serieus neemt en regelmatig het randje opzoekt.