The Garden of Eden (1928)

Komedie / Drama

geregisseerd door Lewis Milestone
met Corinne Griffith, Louise Dresser en Lowell Sherman

Toni LeBrun (Corinne Griffith), een prachtig Weens zangeresje, wordt de beschermelinge van de garderobejuffrouw van een nachtclub in Monte Carlo. Wat Toni niet weet is dat haar weldoenster in werkelijkheid een rijke barones is. Zij wordt verliefd op Richard, een knappe jongeman, maar voordat zij gaan trouwen begint Toni te vermoeden dat Richard haar alleen heeft uitgekozen vanwege haar pasverkregen welstand.

avatar van Dutchfan
Een aardige film uit de tijd van de stomme film.
Actrice Maud George als de lesbische "madam" steelt de show.
Het is een grote vraag,waarom er zoveel mannen achter Toni aan zitten.Ze is verschrikkelijk irritant: de hele film klaagt en huilt ze.
Daarbij is de actrice Griffith een onaantrekkelijke vrouw,die in het"echte" leven net zo verknipt was als Toni,de rol die ze hier voor haar rekening neemt.
Lowell Sherman en Louise Dresser zijn goed.