Apache Rifles (1964)

Alternatieve titel: Apachen Furie

Western

geregisseerd door William Witney
met Audie Murphy, Michael Dante en Linda Lawson

Jeff Stanton is een trouwe cavaleriekapitein, die de opdracht krijgt om de opstandige Apachen bijeen te drijven en terug te brengen naar het reservaat.

Ik ben niet zo van die cavalerie/indianen-westerns, maar deze kijkt vlot weg. Een prima Murphy in een goed lopend verhaal. De ontwikkelingen zijn redelijk voorspelbaar, maar er wordt goed geacteerd en er is genoeg actie te beleven.

avatar van Dogie_Hogan
Op DVD verkrijgbaar: R-2UK.

Barfly schreef:

Hier sluit ik me bij aan met een opmerking dat er veel te weinig Indianen in beeld kwamen ( Het waren er altijd maar een stuk of 6/10 en ook te weinig soldaten.

avatar van trebremmit
Kijkt inderdaad lekker weg maar het mist wel wat, het wordt nergens echt bijzonder of boeiend.
Murphy is wel weer goed op dreef en Lone Pine is een prachtige omgeving.
De dvd van VCI heeft een goede beeldkwaliteit en er staan een aantal leuke extra's op.

VCI

avatar van mr rumson
Degelijke cavalerie-western met behoorlijk wat actie erin.
Bij veel van dit soort films b.v. The Searchers met John Wayne zien we de indianen onschuldige gezinnen die een nieuw bestaan proberen op te bouwen afgeslacht worden.
Waardoor je als kijker al gauw de indianen als de slechteriken aanziet.
Maar in deze film zie je ook het begin zeg maar de reden waarom de indianen de blanke mens afslacht .
En dat vind ik wel een sterk punt van deze film zodat de kijker die niet veel afweet van de Amerikaanse geschiedenis begrijpt waarom de indianen zo te keer gingen.
De gevechten zien er realistisch uit en zorgen voor wat meerwaarde.
Ook heeft de film een goed verhaal wat makkelijk te volgen is.
Kortom een film die de moeite waard was om te zien.

avatar van cor1946
Een goede western met veel acties. Murphy was als vanouds goed.

avatar van trebremmit
Die alternatieve titel klopt die wel?

avatar van Brix
trebremmit

Als we IMDb mogen geloven wel.
Die titel werd in ieder geval wel in België (het Vlaams-sprekende deel van België) gebruikt.
Daar is de poster nog van terug te vinden als bewijs.

avatar van trebremmit
Ah, het klonk me een beetje Duits in de oren en met google kwam ik bij een spaghetti western terecht.

Bedankt!