Apology for Murder (1945)

Drama / Film noir

geregisseerd door Sam Newfield
met Ann Savage, Hugh Beaumont en Russell Hicks

Journalist Kenny Blake (Hugh Beaumont) heeft een oogje op de verraderlijke Toni Kirkland (Ann Savage), niet wetende dat zij al getrouwd is met een veel oudere man. Wanneer hij er eenmaal achterkomt is hij al zo door haar betoverd, dat hij haar echtgenoot wil vermoorden, iets dat Toni al lang gepland had. Kenny's baas en beste vriend onderzoekt de moordzaak, niet wetend dat hij Kenny nu op de hielen zit.

avatar van Dogie_Hogan
De DVD nog steeds niet gevonden, maar wel de filmposter:

Link (325kB)

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Op zich best een simpel film-noir filmpje maar wel een erg leuk tussendoortje.
Ann Savage heb ik leren kennen uit de film Detour en ook hier was ze weer het grootste pluspunt van de film.
Wat een prachtige vrouw was dat toch! en 1 van de beste van haar tijd.
Apology for Murder moet het grotendeels van de 2de helft hebben en het gewelddadige en voor die tijd koelbloedige einde.
Oja, de poster is trouwens ook erg geslaagd!

Schijnbaar is deze film erg afgekeken van Double Indemnity, maar aangezien ik die film nog niet heb gezien kan ik er ook niet echt over oordelen.

Kort en over het algemeen vrij simpele noir dus, maar zeker het bekijken meer dan waard.

avatar van otherfool
Mescaline schreef:
Schijnbaar is deze film erg afgekeken van Double Indemnity

De originele titel van Apology for Murder was zelfs Single Indemnity, waar Paramount echter al snel een stokje voor stak.

Lekker vlot filmpje in ieder geval, binnen 10 minuten is het plot al uit de doeken gedaan en er wordt geen tijd verprutst met subplotjes of onnodige karakters (waarschijnlijk om geld te besparen trouwens, maar afijn). De spanningsopbouw viel helaas wat tegen en de muziek was te overdadig, maar het nodige wordt goedgemaakt door de gewetenloze Savage die de ene na de andere sukkelaar om haar ijskoude vingers windt. Goedkoop, maar niet onaardig.

avatar van Biosguru
Hmm, deze hing me ondanks zijn korte duur al zeer snel de keel uit. Alles is eerder al eens beter gedaan. Overbodige noir miz.