Wake Me When It's Over (1960)

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Ernie Kovacs, Dick Shawn en Margo Moore

Kapitein Charlie Stark (Ernie Kovacs) stamt uit een oud geslacht van militairen en officieren. Hij wordt met zijn manschappen gestationeerd op een verlaten Japans eiland. Gus Brubaker (Dick Shawn) wordt per abuis overgeplaatst naar hetzelfde eiland. Gus weet zich wel nuttig te maken. Hij begint met het bouwen van een hotel en laat het runnen door inlandse meisjes. Wanneer de militaire staf erachter komt dat de manschappen op het eiland alleen maar pret maken, wordt Gus voor de krijgsraad gedaagd. Kapitein Stark wil hem graag helpen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.