Herberg van het Geheugen (2016)

Nederland
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Barbara den Uyl

Kees Hin heeft zich sedert 1936 ontpopt als een van Nederlands meest productieve filmmakers met een groot en vooral karakteristiek oeuvre, waarin de grens tussen documentaire en fictie, poëzie en theater menigmaal vervaagt. Altijd gaat het over mensen, en over de wonderbaarlijke grilligheid van het leven. Ontmoetingen, noemt hij het eenvoudigweg. Deze keer is hij zelf onderwerp van zo'n ontmoeting. Filmmaker Barbara den Uyl zoekt hem op in zijn werkkamer en gaat met hem naar het depot van EYE in Vijfhuizen, waar Hins filmrollen liggen opgeslagen. Aan de hand van treffende fragmenten - van speels tot aangrijpend - zet Hin uiteen hoe hij werkt.

Vanaf 25 februari in de bioscoop (Mokumfilm)