• 8.564.071 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Michael Winterbottom

Met onder meer: Rachel Weisz, Alessandro Nivola en Luka Petrušić

Plot I Want You

"What she wants, she gets."

Na negen jaar gevangenis keert Martin terug naar het kustdorpje waar hij opgroeide, op zoek naar zijn vroegere liefde Helen. Voor Helen betekent Martin echter niets meer dan slechte herinneringen en probeert zich los te rukken uit zijn greep.

image

avatar van 93.9

93.9

Met dank aan Elvis Costello and the Attractions voor de titel van de film.

Het nummer I Want You zit een paar keer in de film, o.a twee keer bij een striptease.

3 1/2

avatar van xenne

xenne

deze film was gisteren te zien op VT4, laat op maandag ... maar 10stemmen op MM zag ik, daar verwacht je dus niet veel van ... maar ik werd aangenaam verrast

't is een bizar doch realistisch verhaal over liefde, eenzaamheid & verlangen expliciet gefilmd in een kille, rauwe sfeer. als kijker kom je maar langzaam in het verhaal ... je krijgt weinig uitleg, het verhaal ontrafeld zich langzaam en blijft boeiend tot op het verrassende eind ... erg knap camerawerk en ook goeie punten voor regisseur Winterbottom

ook de cast is uitstekend of dreef, mooie dialogen en enkele ontroerende scenes ... Rachel Weisz (poster) komt trouwens weer bijzonder sexy voor de dag. ook op muzikaal gebied scoort de film goed

maw, ik zou deze film durven aanraden, voor mensen die beetje open minded zijn tenminste, want dit is zéker geen standaard hollywood filmpje ...

3½ voor nu

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2072 berichten

Wat een intrigerende regisseur is die Michael Winterbottom. De film is sfeervol, raadselachtig. De scenes zijn expliciet, je kunt er niet aan voorbij. Ik vond het een geweldige film.

avatar van Rmie

Rmie

Dankzij het goede acteren van Rachel Weisz een aardige film.

Zelf ervaarde ik het kleurgebruik --vooral geel- als heel irritant.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Rmie schreef:

Zelf ervaarde ik het kleurgebruik --vooral geel- als heel irritant.

Same here. Zo erg zelfs dat ik de positieve kanten niet of nauwelijks mee kan laten wegen. Bah, wat een sof.

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

93.9 schreef:

Alle 3 de keren, alleen was die laatste niet echt vrijwillig.

Wel een redelijke film.

Alleen een beetje vreemd hoe mooi de zus in het Engels zingt, terwijl ze het alleen maar kan spreken met een zeer aanwezige Oostblok-accent.

BBarbie

Niet erg overtuigend drama over een jongeman die –na zijn vervroegde vrijlating– contact zoekt met zijn vroegere vriendin. Die heeft inmiddels een jeugdige bewonderaar in de persoon van een scholier met een opmerkelijke hobby. Diens zuster, een oversekste nachtclubzangeres, laat haar oog vallen op de vrijgelaten jongeman.

Een kluwen verhaallijntjes die resulteert in een rommelige karakterstudie, die nergens boven de middelmaat uitsteekt.