Bouquetreeks De Film: Trots & Verlangen (2016)

Alternatieve titel: Trots en Verlangen

Nederland
Romantiek

geregisseerd door Will Koopman
met Noortje Herlaar, Jeroen Spitzenberger en Laura van Bussel

Als Dominique Curvers vastgoedmagnaat Alexander Wissing ontmoet, slaat de vonk meteen over. Maar na een gepassioneerde liefdesnacht, doet Alexander ineens koud en afstandelijk. En dan vraagt hij ook nog eens bij Dominique’s baas of zij voor hém komt werken. Hoe zal dat aflopen?

avatar van eRCee

Bouquetreeks De Film. Werkelijk, hoe kom je erop?

Eerst kijken dan oordelen.

avatar van eRCee
Ik oordeel over de titel, en die titel heb ik al gezien. Met deze titel weet je zeker dat elke artistieke pretentie achterwege is gelaten en dat er puur voor commercie is gekozen. Het lijkt me ook niet dat dit werkelijk een verfilming is van de Bouquetreeks (dat zijn nogal veel boeken).

Verder is er niks mis mee om een eerste inschatting te maken of je een film interessant vind of niet en daarover je mening te geven. Dergelijke inschattingen maken we de hele dag door. Het zou wat anders zijn als ik hier een stem zou plaatsen zonder de film gezien te hebben.

avatar van Donkerwoud
Toch vreemde combinatie van Will Koopman, Jeroen Spitzenberger en Noortje Herlaar. Niet bepaald de minste namen. Zou het zelf nog best een kans geven om te zien of zij ermee wegkomen.

avatar van Mrs.Donut
Gisteren gekeken. Ik heb heel veel Bouquetreeks-boekjes gelezen. Lezen lekker weg en komen bijna allemaal op hetzelfde neer. Best aardig, nu hoef je geen boekje vast te houden en pagina's om te slaan. Alleen lastig, die reclame ertussendoor.

avatar van tommykonijn
Ik ben volgens mij de enige die deze film gezien heeft en nog nooit eerder van het fenomeen 'Bouquetreeks' had gehoord. Hoewel de film overduidelijk op vrouwen gericht is, kon ik er goed doorheen komen. Dit is met name te danken aan twee elementen. Ten eerste blijft het lange tijd onzeker of Alexander nu goede of slechte bedoelingen heeft. Doordat ik wilde weten hoe de vork in de steel zat, haakte ik niet af. Ten tweede moet gezegd worden dat zowel Noortje Herlaar als Jeroen Spitzenberger hun rollen met overtuiging speelden. Zeker voor een Nederlandse tv-film als deze was het acteerniveau absoluut bovengemiddeld.

Een minpunt is dat het einde, en daardoor eigenlijk ook de hele film, wat afgeraffeld aanvoelde. Na de bekentenis komt de film iets te snel ten einde; zeker omdat we in die paar minuten nog een hoop gebeurtenissen te zien krijgen. Verder is het allemaal ook niet erg memorabel of bijzonder, maar dat verwacht ik ook niet van een dergelijke korte film. Bovendien weet ik wel zeker dat de doelgroep hier behoorlijk tevreden mee zal zijn.

avatar van John Milton
Bouquetreeks De Film. Werkelijk, hoe kom je erop?
Klinkt een beetje als my worst nightmare, al is die angst voornamelijk op kaften en reputatie gebaseerd. Ik heb er nooit een durven lezen.

En ja, je mag bij een titel als dit gerust je verontruste verwachtingen uitspreken. De Bouquetreeks heeft nou eenmaal een bepaalde associatie. Ik blijf me erover verbazen dat daar rustig bijna een miljoen Nederlanders naar gaan zitten kijken. Maar goed, als iemand die in een soort Sheldon verandert bij de eerste beste reclame (ik kijk ook geen tv) en zich in de supermarkt in moet houden om niet hardop commentaar te geven op kaften van Bouquetboekjes, ben ik ook niet de doelgroep.

Maar er komen er nog meer dus. Joy

avatar van Biosguru
Bouquetreeks De Film. Werkelijk, hoe kom je erop?

Aantal lezers Bouquetreeks x percentage dat een bioscoopticket zal kopen = Geld?

avatar van narva77
narva77 (crew)
Een bioscoopticket betalen voor een TV-film...? Het moet niet gekker worden.

Bouquetreeks De Film. Werkelijk, hoe kom je erop?

Ik vind het commercieel erg slim en ben eigenlijk verbaasd dat dit nooit eerder is gebeurd.

Dick2008
narva77 schreef:
Een bioscoopticket betalen voor een TV-film...? Het moet niet gekker worden.

Thuisbioscoopticket. Net als vroeger, de hele straat met 1 tv, alleen nu tegen betaling.

John Milton schreef:
(ik kijk ook geen tv)
Ik ook niet. Dus ik denk niet dat ik daar voor ga betalen.

avatar van skinny_tie
John Milton schreef:
Ik moest opzoeken wat "een Sheldon" is en vind het nu wel grappig dat je een tv-karakter gebruikt als referentievoorbeeld dat je geen tv kijkt.

avatar van John Milton
skinny_tie schreef:
Ik kan me voorstellen dat een meer 'traditionele tv kijker' dat als ironie zou kunnen zien

Maar het logisch verband tussen series kijken en televisie kijken is voor mij al een jaar of tien, vijftien weg. Reclame, afhankelijkheid van uitzendtijdstippen en wachten op volgende aflevering hebben mij allang weggejaagd van televisie. Ik kijk heel veel series, maar dan wel op Blu-ray, Netflix, HBO GO of als download.

Beerekamp lijk wat afwachtend met zijn oordeel. Maar hij plaatst het wel mooi in zijn context!

Van bijna alle Nederlandstalige films/series heb ik een kater overgehouden. Werkelijk altijd dezelfde spelers en altijd al vrij rap blootscenes die zwaar overdreven zijn, of dat dit niet zonder zou kunnen.

Deze film is mij 100% meegevallen; een pakkend verhaal en spelers die ik nog niet eerder gezien had die het echt fantastisch deden. Ook is het een fijne film omdat niks voorspelbaar is en je dus verrast blijft tijdens het kijken en een happy end waar ik altijd wel fijn vindt.
Wat mij betreft dus een echte aanrader en ik mag hopen dat er meer films op dit niveau gemaakt gaan worden!

avatar van mjk87
5,0* bij een vrouwenfilm? Ik vraag me dan af of Henk wel zelf deze stem heeft geplaatst.

Dick2008
Hij heet Henkzelf, dus ik neem aan dat Henk het zelf doet. (Maar op aandringen van zijn vrouw zijn stem verhoogd. )

Deze Henk vond de film ook nog niet zo slecht.

avatar van mistral59
niet slecht voor een nederlandse film .

avatar van marximaal
Weet niet of het helemaal juist is om hier vier ster voor te geven maar vond het echt een goeie film natuurlijk super zoet en soft maar goed geacteerd en verhaal was prima.
Nee voor een Nederlandse film was hij erg goed te pruimen

avatar van BlueJudaskiss
Verbluffend goede film: kleuren die van het scherm afspringen in sets en kleding, érg goede acteurs (behalve het heerlijke duo Herlaar & Spitzenberger ook Laura van Bussel en Teun Luijkx) en een verhaal dat de hele speelduur boeiend blijft, ondanks het einde dat volgens de regels van het genre voorspelbaar is. Behalve af en toe wat dialogen die er dik boven op lagen had ik geen moment het gevoel dat ik naar een Bouquet-verfilming zat te kijken. Vierkante milimeterwerk dit, mooi experiment! Graag meer van dit.

Ik vond het een mooie romantische film!
Met goede acteerprestaties en dat voor een Nederlandse film.

avatar van très joliette
Echt gewoon hilárisch, zo slecht. Alle clichés, overdreven gezichtsuitdrukkingen, slechte oneliners etc. op een hoop. Ik heb regelmatig hardop gelachen omdat het zo slecht was, en dat terwijl ik echt wel van zwijmelen bij films houd. Zonde van de normaal gesproken kwalitatief goede Jeroen en Noortje, die echt in kwaliteit zijn gedaald door deze film

avatar van Graaf Machine
Nou, ik zal wel achterlopen, maar... "Bouquetreeks De Film"? Dat kan alleen maar werken als scherpe parodie, maar dit is dus serieus? ??

Gewoon leuk voor een avondje zwijmelen met je vriendinnen. Soort film waar je van houdt of niet van houdt.

avatar van mikey
BlueJudaskiss schreef:
Was het een commercieel succes?

avatar van BlueJudaskiss
Had toch best goeie kijkcijfers?

avatar van 93.9
Het is Herlaar die de film nog een beetje redt.
Tenenkrommend,maar als ze wat wipscenes hadden geschrapt zou het een aardige familie film kunnen zijn...

avatar van Donkerwoud
93.9 schreef:
Het is Herlaar die de film nog een beetje redt.

Inderdaad Bouquetreeksmateriaal met bekende auteurs. Het verhaal is niet echt boeiend. De acteurs doen hun best. Het camerawerk is aardig. Maar ik zou er niet voor naar de bios voor gaan of 'm op tv gaan kijken. (maar ik geef toe, dat laatste heb ik wel gedaan).