Cui Hua Kuang Mo (1994)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Godfrey Ho
met Cynthia Rothrock, Don Niam en John Miller

Wanneer haar zus wordt verkracht en vermoord door een seriemoordenaar besluit Kristi Jones wraak te nemen. De seriemoordenaar blijkt echter een uitstekende martial arts vechter te zijn met een befaamde techniek genaamd: "The Chinese Dragon Claw". Kristi moet nu haar eigen vechtkunsten laten zien, om hem te stoppen!

damon
Op internet circuleert er een filmpje over de eindfight die over de top is
lachwekkende dialogen en slechte acteerprestaties maken dit een curiositeit

pluspunten zijn een geweldige bad guy en de eindscene

Cya!

avatar van N00dles
Inmiddels de volledige film gezien. Het acteerwerk is echt lachwekkend slecht, de one-liners klinken stupide, de klappen die worden uitgedeeld zijn amper raak, en Cynthia Rothrock heeft de uitstraling van een soort mislukte Barbra Streisand.

Ik heb er dus van genoten, maar het krijgt wel een 0,5*

avatar van Salto
Het is tegelijkertijd zoooooo SLECHT!!!! Maar echt zoooooo SLECHT.... dat het gewoon zooooooo GOED is...

HAHAHAHAHAHHAHAHA

haham geweldig!, geniaal gewoon. Zo dom en zo slecht, maar toch vermakelijk, dit is te slecht voor woorden en te vermakelijk voor woorden:(

Vandernagel
Alweer een fantastische Cynthia Rothrock film.

1,0 sterren

avatar van stephan73
Dit is hem dus... de film met het beste gevecht ooit! Natuurlijk weet ik dat dit sarcastisch bedoeld was, maar het is echt een enorm tof gevecht. En niet alleen dat gevecht is tof, de hele film zit vol met dat soort scenes.
Godfrey Ho heeft met Undefeatable zijn magnum opus gemaakt, want het is (zonder twijfel) zijn beste film.
Toffe dialogen, goede actie en een stel overacterende gasten. Heerlijk!

avatar van bladonis
Yeah, SEEYA!!

Het BESTE gevecht OOIT!! Wat een passie, wat een gratie, wat een intensiteit! Als de gasten nóg intenser in de camera durven kijken ploppen ze hun éigen ogen er nog uit!!!
En zo waren er nog véél meer mooie actiemomenten. Alle met de meest tenenkrommende 'stoere taal' van de tegenstanders omkapseld.

Verschrikkelijk cheesy dialogen dus, maar ik ben een kaaskop, dus dat gaat er bij in als bier! Cynthia Rothrock is gewoon onverslaanbaar, hoewel ze gaandeweg de film toch ook haar verdiende pakjes slaag wel meepakt! Dus géén machinale vechtmachines, maar mensen van vleesch ende bloed, die toevallig héél goed kunnen vechten, én daarbij ook zeker wel gewond kunnen raken.

Er zit zelfs nog een leermoment cq moraal in deze film: ga studeren, maak je school af, anders kan je met je serveerstersbaantje nooit rondkomen, en eindig je net als Cynthia in achterafsteegjes waar je dingen met hijgerige mannen moet doen die je niet wíl doen voor een handvol geld: I'm talking bare knuckle fighting baby! Wat dacht jij dan dat ik bedoelde?????

De psychologische opbouw van de badguy is geweldig! Wat een pijn, wat een onverwerkte woede, wat een sick and twisted puppy is dat zeg!!! PLUS ik heb nog nooit zo'n intens kijkende slechterik aan het werk gezien! Als de staalblauwe ogen elk moment uit hun kassen kunnen ploepen, dan wéét je dat je benen moet maken, want hij gaat ontploffen!!

Eén minpuntje, Cynthia wordt aangegeven als de hoofdrol, maar het is eigenlijk meer de -toevallig expert in martial arts- detective die de meest intense gevechten levert, INCLUSIEF dus het BESTE gevecht OOIT! Met wat hulp van de eenarmige Cynthia, ok, maar híj deed het meeste sloopwerk. Hulde ook aan de Endboss, die zijn mannetje stond TOTdat het vrouwtje zich er zo nodig mee moest bemoeien.

Voor de meest intense Endboss OOIT 4 staalblauwe sterren!!

Blarown