I Soldatens Fodspor (2005)

Alternatieve titels: In a Soldier's Footsteps | Halve Waarheden Leugens en Angst in Uganda

1 stem

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Mette Zeruneith
met Steven Ndugga

De Ugandese Steven krijgt politiek asiel in Denemarken. Hij claimt ooit als kindsoldaat geronseld te zijn door het Ugandese leger, gedeserteerd en nu op de vlucht voor represailles. De Deense regisseuse Mette Zeruneith ontfermt zich over hem. Steven blijkt een zoon te hebben die hij naar Denemarken wil halen. Ze helpt hem en besluit tot het maken van een hartverwarmende documentaire. Dan verdwijnen Steven en zijn zoon van de wereld. En de werkelijkheid blijkt volstrekt anders dan gedacht.