This Is the Army (1943)

Muziek / Oorlog

geregisseerd door Michael Curtiz
met Ronald Reagan, Kate Smith en Alan Hale

Tijdens WO I is Jerry Jones een danser in een musical voor het leger. Als hij gewond raakt tijdens de oorlog wordt hij producer. Tijdens WO II wordt zijn zoon Johnny Jones opgeroepen door het leger om een show te produceren, This is the army. Op persoonlijk vlak gaat het echter minder goed omdat hij weigert te trouwen met zijn verloofde voor de oorlog voorbij is.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release op 11 nov.'08.

avatar van Poisonthewell
De muzieknummers zijn leuk en zeker van Berlin's normale niveau, maar zoals zo vele Amerikaanse propagandafilms uit de periode ligt ook This Is the Army nogal zwaar op de maag. 2,5*

Dick2008
Overdaad schaadt dat vind ik van zo'n film. En patriotisch ook. Grootste probleem wij Nederlanders hebben er geen feeling mee. Zo hoorde ik deze week nog Nederlanders houden niet van hun land. Daar ga je..... Amerikanen zullen dus heel anders kijken naar deze film.

De nummers van Berlin zijn meestal wel in orde en het zijn er nog al wat. Uit deze film komt dan ook God bless America en Kate Smith werd er heel bekend mee en terecht want het is een heel mooi lied waarbij de vaderlandsliefde prachtig vanaf straalt.
Ik vind het geen beste film, maar heb hem gewoon in het verleden een keer gekeken en that's all. 2.0.