• 10.586 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Akan Satayev

Met onder meer: Callan McAuliffe, Lorraine Nicholson en Daniel Eric Gold

Gesproken taal: Engels

Plot Hacker

"He will find you. He will become you."

Alex, een immigrant uit Oekraïne, komt in Canada in aanraking met een online criminele organisatie. Binnen deze organisatie, Darkweb, leert Alex onder andere creditcards en geldautomaten hacken. Wanneer hij steeds meer leert en zelfs banken en de beurs weet te hacken, gebruikt Alex zijn nieuwe vaardigheden om zijn ouders financieel een handje te helpen. Wanneer zijn moeder ontslagen wordt bij de bank waar ze werkt, begint Alex zijn skills in te zetten als wapen in een vergeldingsactie tegen het volledige bankwezen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Collins

Collins

Vlotte thriller die niet imponeert door een diepgravend verhaal. Nee, daar moet de film het niet van hebben. Het verhaaltje is tamelijk simpeltjes en heeft geen ingewikkeld verloop.

Er zijn wat voorspelbare twists en wat minder voorspelbare. De laatste zouden logischerwijs een verrassende impuls in de film schieten, ware het niet dat het in deze gevallen gaat om vergezochte twists. Die doen de geloofwaardigheid van het verhaal geen goed en zijn slecht voor de inleving in de personages die al die ongeloofwaardige avonturen beleven.

Personages die overigens even ingewikkelde persoonlijkheden hebben als de ingewikkelde gelaagdheid van het verhaal. Niet erg diep, mysterieus of interessant dus.

De film wordt enigszins gered door snelheid. Er gebeurt veel. Er is veel actie. De film dendert steeds maar door zonder mogelijkheid om even te reflecteren. Na de ene actie, volgt hup meteen de andere. Het stopt gewoon niet. Veel kans om over onlogica na te denken is er dan ook niet. Je beweegt gewoon mee in de ongeloofwaardigheid.

En dat is dan toch wel weer knap gedaan.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matige "hacker" film waarin verdomd weinig wordt gehackt. Het gaat meer over een stel creditcardfraudeurs die graag in contact met een beruchte hacker willen komen. Om zijn aandacht te krijgen plegen ze steeds grotere misdaden... Een simpel verhaal met een niet al te verrassende ontknoping. Het acteerwerk is niet al te sterk maar het kan er nét mee door.

avatar van Gi-Force

Gi-Force

Leuke film. Zo snel aan geld komen en zo snel alles verliezen. Maar de naam "Hacker" misstaat. Een betere naam zou "Scriptkiddie" of "Deceiver" moeten heten. Zonder echte vaart erin bleef de film me wel boeien. Aanrader om deze toch te zien.

avatar van umbra

umbra

Deze kon me zeker boeien, enkel het plot stak me naar het einde toe wat tegen. Maar de aanloop naar het einde was leuk om te volgen. 7/10