Wild Romance (2006)

Nederland
Drama / Biografie

geregisseerd door Jean van de Velde
met Daniël Boissevain, Marcel Hensema en Karina Smulders

Wild Romance beslaat de eerste 5 jaar van Broods carrière als rock-'n-roll junkie. Als de jonge Koos van Dijk op zoek is naar een podium act voor zijn pas geopende café ontmoet hij Herman Brood. Samen dromen ze ervan om Amerika te veroveren en daar hun geluk te beproeven.

avatar van chiel
Is deze film ooit al op TV geweest? Volgens mij heb ik hem nog nooit langs zien komen. Toch vreemd, de meeste Nederlandse films zijn mede-gefinancierd door een omroep.

avatar van sabsabsab
Nogal overdreven geacteerd, en het had zijn kwaliteit ook niet echt mee, maar toch heb ik zeer van deze film genoten, natuurlijk door de heerlijke nummers van Herman brood, maar ook omdat het een beetje in mijn eigen omgeving afspeelt.

avatar van chiel
Opvallend dat deze film nog nooit op tv is geweest, terwijl er toch omroepen aan hebben meebetaald (Veronica, RTL).

avatar van fappie
Mooie film hoor. Veel beter dan verwacht. Acteerprestaties zijn sterk en de sfeer wordt goed neergezet. Ik vind ook het scenario goed geschreven. Ik vind juist dat er wel een interessante periode van Hermans leven getoond wordt.

avatar van Donkerwoud
Wild Romance gaat over Herman Brood als een iconische junk die zich laaft aan de verdovingsmiddelen, de groupies en de onbreekbare vriendschap met Koos van Dijk. Marcel Hensema is aardig op dreef als de Groningse droogkloot, die zich ongemakkelijk een weg probeert te vinden in de decadente ontsporingen van zijn muzikale vrind. Daniël Boissevain lijkt niet op de aimabele knuffeljunk, maar hij weet de vibe te pakken van een clichématige zelfvernietigende rock 'n roll ster. Visueel is het een chaotisch zooitje van scheve camerashots en felle kleurenfiltertjes. Enerverend ogende leegte. Een goede biopic laat een historische icoon net iets van een andere kant zien. Een middelmatige of slechte biografische film bevestigt alleen reeds bestaande clichés. Daar zit 'm hier het grootste manco van dit voorspelbare eerbetoon: Herman Brood blijft een karikaturaal Koefnoentypetje zonder psychologische gelaagdheid.

avatar van frolunda
Amusante film met een goede Daniël Boissevain als Herman Brood.In het begin was het wel even wennen omdat het uiterlijk niet echt overeen komt maar naarmate de film vorderde beviel ie me steeds beter.
Wild romance kwam wat chaotisch over,iets wat natuurlijk wel bij het onderwerp past,door de hectische camera bewegingen en het filter gebruik maar had zeker zijn momenten.
Voldoende tot goed.

avatar van Elchapo
Een hele goede bossevain,bravo....4 stars.