ad
  • 8.142.213 stemmen

The Last Dinosaur (1977)

Avontuur / Sciencefiction | 106 minuten / 95 minuten (ingekorte versie)

Genre: Avontuur / Sciencefiction

Speelduur: 106 minuten / 95 minuten (ingekorte versie)

Alternatieve titels: Kyokutei Tankensen Pora-bora / 極底探検船 ポーラ・ボーラ

Oorsprong: Japan / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Alexander Grasshoff en Tsugunobu Kotani

Met onder meer: Richard Boone, Joan Van Ark en Steven Keats

IMDb beoordeling: 5,5 (727)

Over The Last Dinosaur

"A lost world!! Ruled by the largest man eating monster of all!!"

De zeer rijke jager Masten Thrust ontdekt een verloren wereld, die wordt bewoond door dinosaurussen en prehistorische mensen. Als Masten dan met een team ontdekkingsreizigers deze wereld bezoekt, krijgen ze al snel problemen met de bewoners. Maar ze krijgen niet alleen aan de stok met de menselijke bewoners, ook een hongerige tyrannosaurus weet het de ontdekkingsreizigers erg moeilijk te maken...

Masten Thrust Jr.

Francesca Banks

Chuck Wade

Hal - Mother 1 Technician

Thrusts' Girl on Plane

Mother 1 Captain

avatar van kirk douglas

kirk douglas

vroeger heb ik deze film helemaal grijs gekeken. dit is een co-productie van de producenten van godzilla. dus je hoeft je niet te verbazen als de tyrannosaurus de typische godzilla geluiden maakt verder is de film voor een japanse productie ongewoon gecast. vooral richard boone zou je niet in zo een film verwachten ook de dinosaurussen worden op oude toho-manier door mensen in pakken vormgegeven.de film is alsnog erg leuk om naar te kijken.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

En weer een film met dinosaurussen. Special effects met mannen in pakken wat je ook veel ziet in films uit Japan, zoals Godzilla (oude films). Hoewel dit een samenwerking is met Japan en USA.. Dit is wel een heel andere film met Richard Boone, als je hem kent van westerns. Verhaal is aardig. Special effects is goed voor die tijd dan. Maar ik denk niet dat ik deze film ooit een tweede keer ga kijken.