Two Years before the Mast (1946)

Avontuur / Drama

geregisseerd door John Farrow
met Alan Ladd, Brian Donlevy en William Bendix

Charles, de dissonante zoon van scheepsmagnaat Gordon Stewart, wordt na een vechtpartij in een bar gedwongen te werken op één van zijn vaders' schepen: The Pilgrim. Hij wordt aanvankelijk maar als een arrogant rijkeluiszoontje beschouwd door de bemanning, maar na verloop van tijd kan hij het beter met hen vinden. Charles ziet hoe slecht de mannen behandeld worden door de brute kapitein en samen met een undercover schrijver (die wil weten wat er met diens broer gebeurd is op een vorige tocht met The Pilgrim) vecht hij voor beter omstandigheden voor de bemanning.