Poster Boy (2004)

geregisseerd door Zak Tucker
met Karen Allen, Michael Lerner en Matt Newton

Henry Kray is een jonge homoseksuele man. Zijn vader een invloedrijke conservatieve Amerikaanse senator. Henry's homoseksualiteit is op de universiteit een "open geheim" geworden. Anthony is een 28-jarige homoactivist die in contact komt met Henry en zo Henry's ware identiteit ontdekt en daar wil hij graag misbruik van maken om zo een politieke oproer teweeg te laten brengen. Als hij merkt dat hij wat voor Henry voelt moet hij een beslissing nemen. Henry of de goede zaak..

avatar van Zidamon
Posterboy heeft op mij een redelijke indruk achtergelaten. Hoewel het verhaal 'homofobe vader met homofiele zoon' er soms wat dik bovenop ligt, vallen de acteerprestaties zeker niet tegen.

De politieke setting, waarin het verdoezelen van 'schandalen' en het kleven aan de macht duidelijk aan de orde zijn, is aardig uitgewerkt. De film schetst goed het dilemma tussen principiële overtuiging en persoonlijke betrokkenheid. Want hoe 'fout' is fout als het je eigen kind betreft?

Bij het zien van de leuke voorzijde van de omslag en het lezen van het verhaal werden bij mij hoge verwachtingen gewekt die helaas niet uitkwamen. Ten eerste was een deel van de film van mindere kleurkwaliteit, ten tweede werd vaak onnodig van dichtbij gefilmd en ten derde is kennelijk herhaaldelijk met een camera op de schouder gewerkt waardoor schokkerige beelden te zien zijn.
In het verhaal komen ook enkele lijnen voor die je van het originele verhaal afleiden. Overigens,
Zidamon schreef:
lijkt mij niet juist. Papa maakt juist "misbruik" van de situatie zonder echt de kant van zijn zoon te kiezen.

De schokkerige beelden irriteren mij ook altijd. Maar ik vind het een interessante, boeiende en realistische kijk achter de schermen van een Amerikaanse senatorverkiezing, waarbij gefocust wordt op het ideale gezinsleven. En niet te vergeten zijn fans, die met veel gevlij in diens aandacht willen komen. Prachtig verhaal ook over de dilemma's van de homoseksuele zoon. Karakterrollen worden overtuigend neergezet.

af en toe zie je een film die je aardig maar toch een glad Amerikaans vindt; en dan verrast hij je volkomen. Natuurlijk je had het moeten zien aankomen. Prima film.

nogal saai.

avatar van cantforgetyou
Matige film met een cliché voorspelbare climax die dan toch wel weer leuk was. Verder zijn de personages vrij wel allemaal niet echt leuk of interessant. Het valt me op dat veel gay thema films bijna nooit eens gewoon vrolijk, gezellig en / of positief zijn. Vaak wordt er alleen gelachen in de films als er seks of alcohol in de scène zit. Maar je kunt ook plezier hebben met zwemmen, boswandeling, pretpark, vissen, sporten, fietsen, boek lezen. Maar veel gays vinden dat duf. Ik ben zo'n duffe gay. Heerlijk. Ha ha.