• 8.352.733 stemmen

The Mouse and His Child (1977)

Animatie / Familie | 83 minuten

Genre: Animatie / Familie

Oorsprong: Verenigde Staten / Japan

Geregisseerd door: Charles Swenson en Fred Wolf

Met onder meer: Peter Ustinov, Cloris Leachman en Alan Barzman

IMDb beoordeling: 6,9 (477)

Plot The Mouse and His Child

Gebaseerd op een boek van Russell Hoban. Twee opwindbare speelgoedmuizen, vader en zoon, trekken aan elkaar geketend de wijde duistere wereld in om hun geluk te zoeken en hun verloren geadopteerde moeder te vinden. Ze ontmoeten de meest bizarre beesten waaronder een sadistische muskusrat, een spirituele kikker, een bende dronken ratten en een rare zeehond. Zullen de muizen hun heil ooit vinden?

imageimage

Manny the Rat (stemrol)

Euterpe (stemrol)

The Seal (stemrol)

The Frog (stemrol)

The Mouse (stemrol)

The Mouse Child (stemrol)

The Tramp (stemrol)

Iggy (stemrol)

The Clock (stemrol)

The Elephant (stemrol)

avatar van Ramon K

Ramon K

Ik wil deze film ZO graag een keertje herzien, maar geen enkele videotheek lijkt 'm te hebben. Ik heb wel een videoband gezien op Ebay maar ik verdom het een tweedehands tape aan te schaffen voor een bedrag van over de 40! Euro.

avatar van Ramon K

Ramon K

Voor mijn verjaardag gekregen van een goede vriend. Waarschijnlijk een VHS tape die overgezet is op schijf, maar de kwaliteit is zeer acceptabel. Op en top jeugdsentiment! Een verfilming van een kinderboek, maar eigenlijk te donker en te moeilijk voor kinderen. Vol memorabele personages; een schildpad die zich enkel bezig houdt met filosofische vraagstukken, een kikker die de toekomst kan voorspellen, een muskusrat die zich bezighoudt met wetenschap, een theatergezelschap dat kunst verspreidt maar niet begrepen wordt door het publiek en een bende dronken ratten, aangevoerd door een dictator, de persoonlijking van het kwaad. Nogal slecht geanimeerd, maar inhoudelijk zeer boeiend en uiterst origineel. Twee speelgoedmuizen (opwindbaar), een vader en een zoon, trekken aan elkaar geketend de boze wereld in. Hun doel: 'unwinding'. Ze zijn op zoek naar hun identiteit en vrijheid. Ook willen ze hun geadopteerde moeder (een olifant) en hun geadopteerde zus (een zeehond) terugvinden. In principe een film over liefde, geborgenheid, vrijheid, identiteit en zingeving. Jeugdsentiment speelt ook een part in mijn waardering (4*), maar ergens verdient een tekenfilm met zinsnedes in de trant van "in life one has to strive for truth and beauty" wel een beetje aandacht.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1914 stemmen

Ja, echt een leuke film. Ik keek dit dus als kind en heb 'm uit Amerika op video. Leuk om weer te zien.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1914 stemmen

Inmiddels is de film te downloaden, en dus heb ik dat gedaan. Helemaal geweldig zeg. Heerlijk, die muziek (in het begin) en dat verhaal.

Fantastisch.