State Fair (1962)

Muziek

geregisseerd door José Ferrer
met Pat Boone, Bobby Darin en Pamela Tiffin

Abel Frake (Tom Ewell) en zijn vrouw Melissa (Alice Faye) zijn boeren in Iowa. Enthousiast gaan zij naar de grote stad om tijdens de State Fair deel te nemen aan de pasteivulling- en varkenscompetitie. Hun kinderen zijn niet echt blij, want Wayne (Pat Boone) heeft een vriendin die niet mee kan en Margy's (Pamela Tiffin) vriend is gewoon saai. Maar alles wordt anders wanneer Wayne als een blok valt voor showgirl Emily Porter (Ann-Margret) en Margy eveneens de aandacht krijgt van een knappe jongeman. En zelfs Abel's prijsvarken Blue Boy beleeft de dag van zijn leven!

avatar van matthijs_013
Het was niet zo'n erge film. Waarschijnlijk wordt het zo onderschat vanwege het jaren '40 sfeertje wat in die tijd (blijkbaar) niet erg werd gewaardeerd (rock'n'roll- en beachfilms hadden ze liever). Ik heb het origineel niet gezien, maar ik ben er zeker nieuwsgierig naar geworden. De film is trouwens gewoon in NL verkrijgbaar, dus het aantal stemmen verbaasd me wel!