Inside (1996)

geregisseerd door Arthur Penn
met Eric Stoltz, Nigel Hawthorne en Louis Gossett Jr.

Marty Strydom is een idealistische professor aan de universiteit. Hij komt uit een prominent 'wit' Zuid-Afrikaans nest. Hij wordt beschuldigd van samenzwering tegen de regering nadat hij een concert van Amnesty International in Zimbabwe heeft bijgewoond en belandt in de cel. Kolonel Kruger van de geheime politie moet ervoor zorgen dat Strydom bekent. Na martelingen en een valse getuigenverklaring, verliest Strydom zijn strijdlust om te overleven. Tien jaar later, nadat de macht in Zuid-Afrika is overgedragen aan de zwarte meerderheid, komt er een nieuw onderzoek. Dit keer wordt kolonel Kruger ondervraagd door een zwarte advocaat. Kan in het nieuwe Zuid-Afrika de schuld van Kruger bewezen worden? Zal er gerechtigheid geschieden?

avatar van raymon
wat een slechte rot film zeg, die Eric stolz kan echt niet acteren het verhaal vond ik ook wat slap. Echt een en al flut, mag van mij in de FLOP 100