Lucky, El Intrépido (1967)

Alternatieve titels: Agente Speciale L.K. | Jaque al re Midas | Lucky M. füllt alle Särge

Spanje / Italië / West-Duitsland
Actie / Avontuur

geregisseerd door Jesús Franco
met Ray Danton, Barbara Bold en Dante Posani

Agent Lucky, een Amerikaanse agent, wordt naar Europa gestuurd om een groep misdadigers op te sporen en uit de weg te ruimen. De misdadigers zijn meesters in het vervalsen van dollars. Hij vindt hen in Albanië, waar hij terloops een sexy Albanese politiedame ontmoet.

avatar van Mac Hammer Fan
Doordeweekse avonturenfilm over twee geheime agenten die in Albanië een bende valsmunters moeten opsporen. Quasi een parodie, in comic-book-style.

avatar van Chuck Taylor
Ik heb hier ooit een keer stills van gezien die er zeer goed uitzagen edit: hier een leuke still Het verhaal klinkt me nog steeds als muziek in de oren.

ps. Ik zie nu pas dat deze man echt sick veel films gemaakt heeft, zo ken ik eigenlijk geen één regisseur.