Lhing Vjags Kyi Ma Ni Rdo Vbum (2005)

Alternatieve titel: The Silent Holy Stones

China

geregisseerd door Wanma Caidan
met Luosang-danpei, Quesai en Quhuancang Buddha

In een afgelegen klooster in Tibet leeft een jonge monnik tussen legendes en werkelijkheid, tussen Tibetaanse traditie en Chinese nieuwigheden. Hoewel hij best nieuwsgierig is, heeft hij door zijn dagelijkse religieuze en huishoudelijke taken helemaal geen tijd voor wereldse zaken. In de dagen rond het nieuwjaarsfeest mag hij naar huis waar hij bij zijn ouders, broers en zuster logeert. Hoogtepunt van de vakantie is het gefascineerd kijken naar televisie en het bezoek aan een ouderwetse Tibetaanse opera, die zijn tenten in het dorp heeft opgeslagen. Er gebeuren ook minder leuke dingen: een oude dorpeling komt plotseling te overlijden en een zwerver verleidt de dorpskinderen te kijken naar een video van minder allooi.