The Young Poisoner's Handbook (1995)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland
Misdaad

geregisseerd door Benjamin Ross
met Hugh O'Conor, Antony Sher en Charlote Coleman

Van kinds af aan was Graham Young geïnteresseerd in chemie en vooral vergif fascineert hem. In zijn aantekeningenboek, dat hij het Young poisoner's handbook doopt, schrijft hij alle resultaten op en met behulp van een bibliotheekmedewerker krijgt hij toegang tot boeken die hij eigenlijk niet mag lenen. Als zijn stiefmoeder van vergiftigde bonbons eet probeert hij haar ongemerkt te doden. Als hij echter ook zijn vader probeert te vermoorden komt de politie erachter en wordt hij reeds op 14-jarige leeftijd veroordeeld.

avatar van bioscoopzaal
Tamelijk fascinerende film, al was het plot niet altijd even sterk. Maar het lugubere ondertoontje, de goede acteerprestaties en het dubbelzinnige einde maken weer een hoop goed.

3.5 sterren