Amores Possíveis (2001)

Brazilië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Sandra Werneck
met Murilo Benício, Carolina Ferraz en Emílio de Melo

15 jaar geleden ging Carlos naar de bioscoop om daar Júlia te ontmoeten, op wie hij verliefd was. Ze kwam echter nooit opdagen. Terwijl hij op haar staat te wachten verandert er iets dat zijn leven zal veranderen. Vijftien jaar later volgen we drie totaal verschillende versies van het leven van Carlos, die allen afhankelijk zijn van kleine gebeurtenissen destijds.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Sliding Doors, maar dan wél erg leuk!

en één van de hoofdrolspelers had een NL-elftal shirt aan dus wel een 3,5 waard

avatar van narva77
Humh Sliding Doors was wel leuk hoor

chica
is deze film portugees gesproken?

Gezien in 't Hoogt in Utrecht... In zaal 3 met slechts twee andere stelletjes, geweldig. Geen (hoge)verwachtingen vooraf en dan kan de film alleen maar meevallen. Geen film ook die het grote publiek zal aanspreken, maar voor mensen die van een Zuid-amerikaanse setting houden, wel eentje die aan te raden is. Drie en een halve ster..

p.s. De film is van oorsprong Braziliaans en dus wordt er idd portugees gesproken..

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Jeetje, wat hebben (nog steeds) weinig mensen deze film gezien zeg... niet te huur?

Inderdaad vreemd... In Utrecht is ie in ieder geval wel te huur.

avatar van jassonn
Ben hem hier in Zwolle nog niet tegen gekomen,maar zal er is op letten.Is hij zo goed dan?

De moeite van het huren wel waard (als je van een beetje zoet houdt). Draaide in 't Hoogt lang tegelijkertijd met 'Hable con ella'...
Dat verklaart misschien enigszins de lage bezoekersaantallen.

kappeuter (moderator)
Keezz schreef:

Inderdaad vreemd... In Utrecht is ie in ieder geval wel te huur.

Welke videotheek?
Ik kan trouwens geen Nederlandse site vinden waar de film te koop aangeboden wordt.

kappeuter schreef:

Welke videotheek?

Big Choice heeft 'm. Enkel op video...

Een interessante film over wat liefde in de kern inhoudt en of iemand in staat is een leven op te bouwen gebaseerd op liefde.

gauke schreef:

Onder het mom: wat zou er gebeurd zijn als 'n gebeurtenis in een andere tijd had plaatsgevonden. Op een overtuigende manier weeft de regisseuse drie versies van het leven van de hoofdpersoon in elkaar (als echtgenoot, als homoseksuele man en als dandy). Deze zijn gebaseerd op dromen uit een herinnering. Hoewel het de film een diep tragische dimensie geeft is het op de keeper beschouwd tot een (feel good) komedie. Immers op de een of andere wijze gaat het leven verder.