• 8.352.706 stemmen

Met onder meer: Sally Field, Tom Hanks en John Goodman

Releasedatum: 9 maart 1989

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Punchline

"Dying is easy. Comedy is hard."

Steven Gold is een stand-up comedian die blut is. Hij en een paar vrienden werken af en toe in een stand-up comedian cafe, wat weinig oplevert. Als een tv-programma een show houdt in het cafe waar hij werkt, ziet iedereen dit als een kans op een doorbraak, de vriendschap is dan ook snel vergeten en ieder vecht voor zichzelf.

imageimage

Utica Blake

Brian, the Singing Nun

avatar van vic

vic

Dit is een van die films die niet briljant zijn maar elke keer dat ze op t.v. komen blijf je naar ze kijken. Heb deze al drie keer gezien en steeds terwijl ik gewoon aan het zappen was.

avatar van tom

tom

het is niet vervelend om naar te kijken

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

verlaagt van 3,0 naar 2,5

Gister herkeken, en vond er toch eigenlijk weinig aan. Grootste manko is dat alle stand up fragmenten ongrappig zijn.

Als er nou iets tussen zat wat grappig was, had dat een extra demensie kunnen geven aan deze nogal simpele en vrij duffe film.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Flauwe film. Erg braaf en standaard. Sally Field was zeer irritant en haar personage kon ik zo nu en dan wel wurgen. Ook Tom Hanks speelde hierin niemand die hij niet eerder heeft gespeeld. Gewoon een beetje saai allemaal. En ook stand-up vind ik niet vermakelijk. Toch waren sommige scènes wel leuk.

avatar van Leno

Leno

Amusante film met energieke vertolkingen en met enkele geslaagde komische momenten. Het laatste deel wordt wat sentimenteel en de relatie tussen Hanks (speelt als altijd) en Field is onwaarschijnlijk en haal vaart uit de film. Prima bijrol van Goodman trouwens.

avatar van s0njaa

s0njaa

soms wel iets te sentimenteel..

en field haalde soms het bloed onder mijn nagels vandaan

hanks niet geweldig, maar maakt een hoop goed

avatar van Banjo

Banjo

Leuk om Tom hanks zo jong te zien hij doet het weer goed, zo als altijd. een min punt is wel dat de grappen nooit leuk zijn..

avatar van Embie

Embie

Erg flauw, helaas.... Heb er niet om kunnen lachen

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Wat jammer.. Ik had er een leuke komedie van verwacht. Maar ik heb geen één keer kunnen lachen. Sally Field was niet leuk, maar ook Tom Hanks viel me erg mee.. John Goodman heb ik nooit echt in een geweldige film gezien, maar ook hier vond ik hem erg tegenvallen. Hier en daar wel een paar leuke scenes, maar de Stand-Up zelf was ook niet erg goed en het einde.. Volgens mij wilden de makers met iets 'anders' komen, dit pakte echter volledig verkeerd uit.

scorsese

Matige film over een stand up comedian wie het maar niet wil lukken om door te breken bij het grote publiek. Er zit nog al wat stand up comedy in deze film, maar die wordt nergens echt grappig. Ook het romantische gedeelte voelt te geforceerd aan. Sally Field en Tom Hanks doen het nog wel goed, maar de film duurt simpelweg te lang.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Uitstekende tragikomedie met vooral Hanks in topvorm. Deze rol zal zijn verdere carriere zeker geholpen hebben.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Goede komedie over komedie. En niet alleen omwille van Tom Hanks, die hier één van zijn minst gekende rollen vertolkt. Opnieuw draagt hij door zijn aanstekelijkheid veel bij aan de film en vormt een redelijk duo met Fields. Twee amateur komieken proberen door te breken als standup comedian. De één is een mislukte medische student die zijn hart volgt; standup comedy is zijn enige toekomstperspectief. De ander is een huisvrouw met drie kinderen die de passie heeft voor het vak, maar ervaring mist en thuis in een crisis zit met een echtgenoot die haar niet wil steunen.
Ik kon me niet echt vinden in het geïmproviseerde karakter van de moppen en velen waren erg flauw en raciaal getint btw; tegenwoordig wordt alles netjes gescript en gepland en is er maar een paar procent improvisatie. Ook de romantische avances van Hanks voor dit huismoedertype vond ik zo onnodig als wat.

Punchline blijft desondanks boeien door het samenspel Hanks-Fields en het spanningsveld met Fields haar thuissituatie. Daarna volgt nog een verrassende finale... de punchline van de film zeg maar.