ad
  • 8.145.784 stemmen

The Twelve Days of Christmas Eve (2004)

Komedie | 85 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: The 12 Days of Christmas Eve

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Martha Coolidge

Met onder meer: Steven Weber, Molly Shannon en Patricia Velásquez

IMDb beoordeling: 5,6 (901)

Over The Twelve Days of Christmas Eve

"He's got twelve chances to get Christmas right."

De succesvolle zakenman Calvin Carter heeft zijn privéleven niet op orde. Wanneer hij een ster ziet vallen, verandert zijn leven op slag: hij krijgt een kans om zijn leven anders aan te pakken.

image

avatar van matthijs_013

matthijs_013

De film was eigenlijk maar matig. Het verveelde snel en het was een flauwe rip-off van Groundhog Day. Enige pluspunt was Molly Shannon. Hoewel ik met gemak andere, meer grappigere films met haar kan opnoemen was ze hier ook weer leuk in.

avatar van Usual Suspect

Usual Suspect

Leuke grappige film die inderdaad wat weg heeft van Groundhog day.

Goeie rol van Webber en (zijn colega) in de film.

Prima vermaakt: 3,5.

avatar van Leno

Leno

Dat een kerstfilm afgezaagd en voorspelbaar is weet je eigenlijk wel van te voren. Maar deze film is gewoon slecht en heeft totaal geen kerstsfeer. Dat laatste heeft vooral te maken met het erg slecht gejatte verhaal van Groundhog Day dat hier totaal niet werkt. Bovendien ligt het er allemaal zo dik bovenop waardoor je jezelf afvraagd hoe dom ze hun publiek wel niet inschatten.

Patricia Velasquez lijkt trouwens wel Schwarzenegger met dat spraakgebrek van haar.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2077 stemmen

een film met op voorhoofd slecht. Maar dan blijken er toch een aantal prettige plots te zijn (weliswaar gejat van grundhog day inderdaad) en de hoofdrolspeler prima spel laat zien waardoor het geen 1 maar een 3 wordt..

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Middelmatige film, die af en toe zelfs wat irritant is. Maar dat is wellicht omdat ik die timeloop-inval in films wat moe ben.

Weinig kerstsfeer, maar wel vol van moraal natuurlijk.

avatar van Edamboy

Edamboy

Leek te veel op de fantastische film Groundhog Day

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2097 stemmen

De Veronica gids schreef over 'een scherpe amusante komedie', en dat was het ook. Heb me er goed mee vermaakt. Er had wel ietsje meer humor in gemogen, maar misschien verwachtte ik teveel... En die overgangen tussen de scènes; té fout! *3,5