Xchange (2000)

Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Allan Moyle
met Stephen Baldwin, Kyle MacLachlan en Pascale Bussières

In de niet al te verre toekomst kunnen, door nieuwe ontwikkelingen in de biotechnologie, mensen over de gehele wereld 'reizen' door hun bewustzijn te verplaatsen naar een ander lichaam. Terroristen plegen een aanslag op een belangrijke industrieel. Stefan Toffler wordt opgeroepen om deze moord op te lossen. Hij wordt getransporteerd naar San Francisco in het lichaam van de leider van de terroristen. Dan komt Toffler tot de verschrikkelijke ontdekking dat hij maar twee dagen heeft om in zijn eigen lichaam terug te keren...

Slechte film...Het verhaal zou goed kunnen zijn, maar blijkbaar heeft Allan Moyle het een beetje verprutst.
Stephen Baldwin acteert niet zo slecht, maar de rest van de cast is erg zwak.
En zo kom je uiteindelijk tot een zwak punt 2*

hmm de technische snufjes zijn leuk (hopen dat ze ooit komen "George www.moviemeter.nl"

avatar van Fangs
Fangs (crew)
B-sciencefiction heeft z'n aardige momenten, ziet er goed uit en bevat redelijk acteerwerk, maar het resultaat verzandt desondanks in een film die veel, maar dan ook véél meer had kunnen zijn. Jammer... 2.5*

avatar van Flipman
Leuke synopsis. Ik zal Maclachlan waarschijnlijk altijd blijven zien als Dale Cooper uit "Twin Peaks ."

avatar van wendyvortex
Feitelijk een rampetamp-SF met nogal wat leentjebuur bij Face/Off.
Maar de plotwendingen zijn hier bij vlagen zo zot en de onlogische acties zo talrijk dat je echt het vermoeden krijgt dat de scriptschrijver waarschijnlijk dronken was toen ie dit schreef.
En dat maakt dit regelmatig (onbedoeld) hilarisch.
Ach ja dat is beter dan een dodelijk saaie film.
Vooruit: Zo slecht dat het weer leuk wordt.