• 8.518.223 stemmen

Friends & Crocodiles (2005)

Drama | 80 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Stephen Poliakoff

Met onder meer: Damian Lewis, Jodhi May en Robert Lindsay

IMDb beoordeling: 6,7 (939)

Plot Friends & Crocodiles

De rijke en idealistische Paul Reynolds kiest de nuchtere Lizzie Thomas uit om de chaos in zijn administratie te bespreken. Lizzie wordt meegesleept in Paul z'n enthousiasme. Een groot feest georganiseerd door Paul loopt uit op een drama. Vechtende feestgangers worden uit elkaar gehaald door de plaatselijke politie en Paul ziet z'n feestje naar de maan gaan.

image

Zeer, zeer vage film.

Onderhond

Tja, dat klinkt boeiend ...

Dat kan, ik heb werkelijk geen flauw idee wat hier de bedoeling van zou moeten zijn.

Onderhond

Is misschien leuk om even aan de rest te vertellen wat er dan zo vaag aan is

Moeilijk uit te leggen. Het verhaal vliegt van hot naar her en de hoofdpersoon (die kerel uit Band of Brothers, zie plaatje, ditmaal als excentrieke Brit) doet allerlei onbegrijpelijke dingen.

Maar misschien dat mijn enorme vermoeidheid er iets mee te maken had.

Onderhond

Je klinkt nog steeds een beetje moe, eerlijk gezegd .

Maar is dit nu een aparte film, of gewoon een doorsnee slecht uitgewerkte chaos ?

Beide eigenlijk .

avatar van vanh

vanh

Ik vond het een zeer amusante film. Verhaal is wel een beetje vaag maar het acteren is zeker de moeite waard.

avatar van bisse

bisse

Origineel is een veel passendere term dan vaag voor deze geweldige film. Het vage is namelijk het karakter van de hoofdpersoon en juist wat de film zo boeiend maakt naast de geweldige acteerprestaties,camarawerk en stijlelementen.Nog nooit heb ik iets vergelijkbaars gezien.Ik ga meteen meer werk van Poliakoff bekijken want deze film moet wel het product zijn van een zeer getalenteerde filmmaker. 5 sterren voor een film die nog lang in mijn hoofd zal blijven hangen....enorme aanrader!!

avatar van Major Major

Major Major

Ik ergerde me regelmatig aan de onnatuurlijke manier waarop in dialogen de kijker weer even up-to-date wordt gebracht na (bijna) elke sprong in de tijd. Niet bijster subtiel.

Evengoed wel een vermakelijke film.

avatar van Malick

Malick

Van Stephen Poliakoff had ik al eerder Gideon's Daughter gezien een film waarvan ik nu al niet meer weet waarover die ging. Waarschijnlijk zal deze film hetzelfde lot ondergaan. Dat wil niet zeggen dat ik de film slecht vond maar ik kon nou niet helemaal eruit halen wat de regisseur wou zeggen. Naar anderhalf uur had ik het wel gezien vooral toen Damian Lewis (Band of Brothers) met een hippiekapsel rondliep en alweer de meest vage dingen uitspuugde. Er komen wat rasechte Britse acteurs in voor zoals Eddie Marsan maar om nu te zeggen dat ze de film naar een hoger plan brengen. Nou nee, en dat komt vooral vanwege de regisseur. Wat wil hij de kijker meegeven? Wat wil hij zeggen? Het meest irritante aan film kijken is nog wel als je de regisseur niet begrijpt wat hij probeert te zeggen. Dus een film die ik waarschijnlijk volgende week vergeten bent en dat allemaal door de vaagheid van de regisseur.

avatar van Mescaline

Mescaline

Deze film was idd nogal apart zoals eerder gezegt..

De film is uit tezitten door het goede acteer niveau... maar het hele idee en de hele clue van deze film is mij even ontgaan..

Leuk om 2 hele verschillende personages neer tezetten.. die niet met en zonder elkaar kunnen.. maar het verhaal eromheen en de meeste handelingen die de acteurs uitvoeren zijn niet echt allerdaags..

Heb Gideon's Daughter ook gezien.. maar die film begreep ik wel.. en zag ik wel de clue van in..

Deze geef ik toch nog 3 sterren.. omdat de film alles behalve standaard is.. en de acteurs een mooie bijdrage leverde.

Maar deze film is geen aanrader in mijn ogen..

avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

Damian Lewis!

avatar van wendyvortex

wendyvortex

In de herziening.

Stephen Poliakoff altijd een goede naam voor kwaliteitsdrama op de BBC.

Hier speelt het in de hogere kringen in de eighties and nineties. De vreemde werkrelatie tussen de extreem rijke Paul en zijn secretaresse Lizzie die als een soort liefdeskoppel elkaar aantrekken en afstoten onderwijl omgeven door kunstenaars, schrijvers, politici en filosofen.