Rhythm on the River (1940)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Victor Schertzinger
met Bing Crosby, Mary Martin en Basil Rathbone

Oliver Courtney (Basil Rathbone) is een populaire liedjesschrijver die zijn liedjes al jaren laat schrijven door twee anderen. Een geheel onbekend persoon schrijft zijn muziek en een ander zijn teksten. Als de beide schrijvers, Bob Sommers (Bing Crosby) en Cherry Lane (Mary Martin), elkaar ontmoeten in een cafetaria, worden zij verliefd en besluiten om hun liedjes onder hun eigen naam uit te brengen. Het probleem is echter dat iedere uitgever denkt dat zij Courtney kopiëren.

avatar van matthijs_013
Een zeer vermakelijk filmpje met een leuke sfeer. Geen hoogstaande film, maar wel iets meer dan een tussendoortje. Ik zou 'm zou weer willen zien, want de liedjes waren erg leuk! En dat zegt wat, aangezien ik niet echt fan ben van oude liedjes.
Mary Martin is leuk, helaas is haar filmografie erg beperkt, met vooral (enkel?) B-films op haar CV-lijst. Bing Crosby was, tsja, hij was eigenlijk gewoon zoals altijd. Maar ze hadden zeker chemistry. Ik ben benieuwd naar Birth of the Blues!

avatar van Dutchfan
Dit is de eerste keer dat ik de actrice Mary Martin in een film zie en het valt zeker niet tegen.
Martin was een grote ster op Broadway, maar haar filmcarriere kwam niet van de grond, ondanks dat deze film toch een groot succes was.

Ik snap eigenlijk niet zo waarom ze nooit een grote filmster werd, ze is zeker net zo goed als andere actrices uit die tijd.

Rhythm on the River is een leuke,sfeervolle film en Crosby en Martin vormen een leuk duo!

Ze zingen beiden ook nog eens een aantal leuke liedjes!

*leuk om te weten* ...vele jaren was het best bekeken TV-moment op de Amerikaanse TV een aflevering uit de TV-serie "Dallas" waar JR Ewing (gespeeld door acteur Larry Hagman) neergeschoten word door zijn schoonzus Kristin (gespeeld door actrice Mary Crosby )...Grappig genoeg zijn hun ouders de hoofdrolspelers van deze film: "Rhythm on the River"...Larry Hagman was de zoon van Mary Martin en Mary Crosby de dochter van Bing Crosby!