Rhythm on the Range (1936)

Muziek / Western

geregisseerd door Norman Taurog
met Bing Crosby, Frances Farmer en Bob Burns

Cowboy Jeff Larabee (Bing Crosby) keert terug vanuit het oosten en ontmoet in het westen Doris Halliday (Frances Farmer). In eerste instantie denkt Jeff dat het jonge meisje een landloopster is, maar al snel komt hij er achter dat zij het nichtje is van de eigenares is van de boerderij waar hij werkt. Zijn daaropvolgende pogingen om haar hart te winnen blijven zonder succes, totdat zij door gangsters wordt bedreigd...

avatar van matthijs_013
Voor mij had de film een gemiddelde van 1,75. Ook op IMDb weet het er niet echt uit te springen met een 6,2. Het verbaast me wel, want ik vond dit echt een zeer genietbare film.
Volgens mij probeert de film stiekem te teren op het succes van 'It Happened One Night'. Het verhaal is namelijk praktisch hetzelfde: Twee mensen die elkaar nauwelijks kunnen uitstaan worden met elkaar opgezadeld (maar worden natuurlijk verliefd op elkaar). Bing Crosby is een van de minst veelzijdige acteurs die ik ken. Hij is in elke film hetzelfde. Waarom hij bekend is, het zal me benieuwen. Hij mag dan wel een goede zanger zijn, acteren is niet voor hem weggelegd. Frances Farmer is aan de andere kant geweldig! Niet alleen is ze een prachtige verschijning, ze heeft ook een bepaalde charme waardoor de kijker onmiddellijk met haar meeleeft. Het is zeker een sterke eerste film met haar die ik heb gezien.
De bijrollen vielen nogal tegen. Het waren een beetje neppe en over de top acteurs, met specifiek genoemd Martha Raye. Een ongelofelijk irritante actrice die een onuitstaanbare stem opzet om een poging tot grappig te zijn.
Maarja, ik heb er toch flink van genoten. Het is een vrij simpele film die eenvoudig te volgen is. Mij hoor je niet klagen als ik anderhalf uur naar Frances Farmer moet kijken.

avatar van Dutchfan
Frances Farmer schreef in haar autobiografie heel positief over deze film.
Ook was ze erg positief over haar tegenspeler Bing Crosby die ze een erg vriendelijke man vond.

Een hele aardige film met Bing Crosby en een hele mooie Frances Farmer.

Frances Farmer had alles in zich om een van de grote sterren van Hollywood te worden, helaas liep het allemaal anders en ging ze ten onder aan drank en mentale problemen.

Grappig verhaal over een schatrijke erfgename die allerlei avonturen beleeft met een cowboy.
(Verhaal lijkt veel op "It happened One Night")

Een aantal leuke liedjes, erg goed gezongen door Bing Crosby.

Martha Raye is wel erg aanwezig in de film en is vaak irritant, maar de scene dat ze dronken is met de vader van de erfgename vond ik wel erg grappig.