Les Parrains (2005)

Frankrijk

geregisseerd door Frédéric Forestier
met Gérard Lanvin, Jacques Villeret en Gérard Darmon

Lucien, Henri en Serge. Drie vrienden, verspreid over de aardbol. Twintig jaar eerder kneep hun kompaan Max ertussen uit na een scheefgelopen kraak. Nu de zaak eindelijk verjaard is, wil Max dit vieren en besluit hen te onthullen waar hij de buit verstopt heeft. Maar voor Lucien, Henri en Serge hun aandeel in ontvangst kunnen nemen, moeten ze beslissen of ze de zoon van Max, Rémy, hoog genoeg inschatten om ook hem zijn deel van de buit gunnen...

Erg vermakelijke film, geen moment saai en verrassend einde 4*

avatar van xangadix
Ik had anders al snel de neiging om op te gaan staan en ondertussen iets te gaan doen in plaats van op de bank te blijven zitten....

Goeie franse komedie, heb me vermaakt + nog es een redelijk goed ineen gestoken verhaallijn.
In ieder geval veel beter dan ze'n gelijkaardige amerikaanse tegenhangers, mja als het geen engels is heeft de film sowiso al 2 keer minder kans op herkenning. ZONDE want is meer dan een GOEIE FILM

avatar van misterdhdh
Zeer matig filmpje vind ik, echt grappig wordt het nooit. Paar keer kleine glimlachjes maar nooit echt plat liggen, verhaal is ook niet echt origineel, Wel zijn de acteurs goed gecast en passen ze in de film wel bij elkaar, ze zijn goed op elkaar ingestemd, het is zeker niet omdat er geen Engels in gesproken wordt dat ik de film wat minder vindt, want de Franse taal is toch supermooi en kan me zeker bekoren

2.5/5