Zoom (2006)

Alternatieve titel: Zoom: Academy for Superheroes

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Peter Hewitt
met Tim Allen, Courteney Cox en Chevy Chase

Captain Zoom is een voormalig superheld die tegenwoordig gewoon als Jack door het leven gaat. Hij wordt overgehaald opnieuw actief te worden en een groep rebelse kinderen op te leiden tot superhelden op een privé-academie.

yes, Tim Allen kan niet fout gaan ,lijk mijn een leuke film.ben benieuwt.

Op imdb heeft de film nochtans maar een score van 1,9 = plaats 8 in de bottom top 100. Kan al tellen, me dunkt.

wat een mix! spy kids en the incredibles

ben erg benieuwd..

hier 4 sterren en op imdb een 1,8..

heeft iemand de film al gezien en wat vond je er van?

Zijn er niet al genoeg van zulke films?

Kom op.. wie zit hier op te wachten.. slappe afteksels..

hoz
lijkt beetje op Sky High (2005)

hoz schreef:
lijkt beetje op Sky High (2005)
klopt maar dan deel 2.

n erg slechte film

zoom is het geluid van n vliegende dvd

Tim Allen op zijn best
3* film
zijn veel leuke moment er in.

Redeye
hoe heet die lied nou...in de 49e minuut

avatar van hedkandi1
Bagger film, niets aan te beleven.
van mij een 1,5

Het lied in de 49e minuut heet " so insane" van Smash Mouth.

Deze film is echt een B of C film.slecht verhaal.slechte sfx.Zeker NIET KIJKEN!!!! 1,5* en dan ben ik nog mild.

aardige film soms leuke momenten maar dat was het eigenlijk wel , leukekinderfilm

avatar van newG
de film heeft zo zijn momenten, maar het verhaal is toch wat magertjes... De special effects vond ik eigelijk best wel goed, heb er eigelijk niets negatief over te zeggen...
Hoop eigelijk op een vervolg met meer verhaal en spanning...

avatar van matthijs_013
Beatboy schreef:
Deze film is echt een B of C film.

Weet je wel wat dat inhoudt?

Wikipedia: The term B movie originally referred to a motion picture made on a low or modest budget and intended for distribution as the less-publicized

(Hoewel we in NL nog wachten heeft de film in Amerika in de bioscopen gedraaid).

IMDb: Budget: $35M

avatar van Rosenrot
Tim is gewoon een leuke acteur. Hij speelt hierin een ongeintreseerde superheld. Hij wordt benaderd om een school groentjes op te leiden echter dit blijken kids. Deze film moet je met je kinderen en vrouw kijken op een zaterdag avond hapjes en drankjes op tafel en je hebt een leuke avond.

avatar van Minority_Check
2 of 3 scenes waren echt hilarisch
voor de rest was het saai

kunnen tim allen en courtney cox niet beter krijgen dan dit ze kunnen toch veel beter.

avatar van Poeha
Wat voor een rol (groot, klein) speelt Chevy Chase in deze film?
Hij is een favo comedy acteur van mij.

Iemand?

avatar van .Marjo.
Poeha schreef:
Wat voor een rol (groot, klein) speelt Chevy Chase in deze film?
Hij is een favo comedy acteur van mij.

Iemand?

Hij speelt Dr. Grant.. speelt een redelijk belangrijke rol in de film, maar niet echt een hoofdpersoon.

avatar van wall-e
Ik wil deze film wel zien. de trailer ziet er goed uit dus laat maar komen.

BS
Dit is weer zo'n film waar veel meningen zullen verschillen.
Ikzelf vind het best een leuke film. Waarom? Omdat ik er ook niets meer van verwachte dan een grappige kinderfilm

Tim Allen is als hoofdrolspeler niet eens zo slecht gekozen. Hij kan dit soort rollen goed en doet dat ook voor 80% van de film.
Courteney Cox is leuk om weer eens te zien. Ze speelt een beetje nerdy vrouw ( laborante ) en dat doet ze ook leuk.
Chevy Chase was zeker leuk om weer te zien. Alhoewel hij niet zo heel grappig was, is het gewoon leuk om hem zijn ding weer te zien doen. Droge humor maar wel aardig.

De kinderen doen het ook leuk, stuk voor stuk hebben ze wel iets, maar laten we nu niet gaan overdrijven.

Wat we hebben is een soort mini x-men met aardige special effects. Leuk om lekker ontspannen naar te kijken en kinderen zullen er vast wel van kunnen genieten.

Ik twijfel over een 2,5 of een 3 maar ga toch voor het laatste. Dit omdat er toch veel humor ( oke grapjes is misschien een beter woord ) inzit wat ik niet direct had verwacht.

avatar van Multivitamine
Als je dit niet leuk vind heb ik heel slecht nieuws voor je..

Je bent volwassen..

avatar van 606
Heeft niks met volwassen te maken maar is gewoon te saai.
Sommige effecten waren goed en acteren ging ook nog wel.

2 sterren

avatar van Elineloves
Ik ben dan blijkbaar erg volwassen, want de film kon me niet bekoren. Leuk om 'Monica' te zien, Tim Allen past wel goed in dit soort rollen, maar nergens moest ik lachen, zelfs een klein glimlachje verscheen niet.

Ach, hij duurt maar 83 minuutjes, die zijn zo om, en het kijkt ook wel redelijk vlot weg. Zeker voor de jongere doelgroep is dit een leuke film, voor de volwassenen dus inderdaad niet.

avatar van ILDIB
Paar leuke grappen, Maar waar gaat het nu eigenlijk om? Het plotgevecht duurt om en nabij de 60 seconden en thats it.. Voor de rest een hoop gedoe om niks. Tim Allen is wel prettig.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, kijkt verder wel lekker weg.

avatar van Decec
Een grappige SF/Familie film...
Komedie is mijn genre niet, maar wel
leuk grappig verhaal...
Prima grappige acteerwerk...
Prima achtergrond geluid (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Niet slecht...
Wel leuk voor een familie gezin...

They were more than a team, they were a family

Mensen verwachten een comedy... Dat is het niet, vandaar de lage waardering? Ik vond het juist prettig dat het niet van die flauwe grappen bevatte.
In ieder geval vond ik de muziekkeuze goed voor deze jeugdfilm, camerawerk en effecten ook uitstekend. Mooie shots met de helikopter bijvoorbeeld en de diverse scifi ruimtes en kamers vond ik ook erg mooi gemaakt.
Het verhaal is ontroerend en feelgood en vol avonturen, over hoe een familie geen familie meer was en men weer tot elkaar komt.
De onderwerpen zijn interessant voor de wat oudere kinderen en jongeren en voor volwassenen vind ik het verhaal ook boeiend genoeg.
Visueel echt ruim 4* waard, het overige 3.5*.

"Stop whining, super heroes don't whine"

toch was ie wel komisch af en toe (4-8 gereviewd en 1 maand later alwéér op tv, raarrr)