• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.475 stemmen

Merlin's Apprentice (2006)

Fantasy | 176 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Fantasy

Speelduur: 176 minuten (miniserie, 2 delen)

Alternatieve titel: Merlin II

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: David Wu

Met onder meer: Sam Neill, John Reardon en Miranda Richardson

Gesproken taal: Spaans en Duits

Plot Merlin's Apprentice

De grote tovenaar Merlijn keert terug naar Camelot waar chaos en oorlog hoogtij voeren, omdat diverse partijen de Heilige Graal in handen willen hebben. Merlijn en een kleine kruimeldief willen hier een einde aan maken en gaan zelf op zoek naar de Graal.

avatar van Justice4All

Justice4All

Zeker vervolg van Merlin

avatar van as

as

Justice4All schreef:

Zeker vervolg van Merlin

Lijkt me. Zaten we hier op te wachten?

avatar van Leno

Leno

Sam Neill is ook ver afgezakt in Hollywood, jammer want ik vind hem een goed acteur.

avatar van Knarf Kenobi

Knarf Kenobi

Ja, het is een uitermate goede acteur zelfs. Maar waarschijnlijk niet commercieel genoeg. Hij geeft diepte aan zijn rollen, en voor de dommere filmkijker is dat natuurlijk niet te begrijpen. Toch ben ik wle benieuwd naar deze 'Merlin 2'. Aangezien de eerste Merlin zeker te genieten was en nog steeds is.

avatar van Knarf Kenobi

Knarf Kenobi

Hmm...film zakt zeer zwaar af in het tweede deel. Beneden maats. Ook Sam Neill acteerd niet zo goed, en de hele sfeer uit de eerste is verdwenen. Zwaar teleurgesteld. 2,5*

avatar van Wazzzaaa

Wazzzaaa

het is eerste deel van de film vond ik goed daarna werd het wat rommelig 2,5 *

avatar van Dragoon

Dragoon

vond deel 1 wel grappig. Maar een tweede deel? wil hem niet zien.

avatar van Leno

Leno

Leno schreef:

Neill had in de gaten dat dit niet veel zou worden, hij doet dan ook maar wat. De overige acteurs bakken er eveneens weinig van in deze saaie en goedkoop ogende productie. De vaart komt er wat meer in nadat Merlin het toneel ruimt, desondanks blijft het zeer matig.

avatar van keoma

keoma

deze film is veel minder dan de eerste had er meer van verwacht

avatar van Parisa

Parisa

Ik ben groot fan van de eerste. Maar dit deel is zo saai. Ik mis het magische, Mab, een goed verhaal en een goed acterende Neill.

Hier waren de karakters niet interessant en het verhaal helaas ook niet.

Het varkentje is het leukste karakter. Die loopt dan ook weg met de film.

avatar van EspenSGX

EspenSGX

Eerste deel was nog wel te pruimen, deel 2 van deze miniserie is echt slecht! "Jij bent de smet op Camelot! Nee, jij! Nee, dat! Nee... etc." wordt je gek van. Sam Neill had gelijk dat ie snel de voeten nam na eerste deel.

avatar van van duijn

van duijn

Best geinige film. Einde was alleen een beetje slecht, maar het voelde wel goed dat het zo afliep

*3.0

avatar van DragQueen

DragQueen

Niet een heel geslaagd vervolg, op het magische eerste deel. het geheel oogt zelfs vrij rommelig, en steekt wat goedkoop in elkaar. sam neill kan de film ook niet echt redden, met zijn minimale bijdrage aan deze prent. over het algemeen was het verhaal niet echt overtuigend, en de effecten deden ook wat goedkoop aan. 2,5 ster.

avatar van mrron

mrron

niet zoo goed als de eerste maar nog steeds een zeer vermakende miniserie!

avatar van namingway24

namingway24

Sam Neill geeft nog een beetje cachet aan het hele gebeuren, maar zodra hij uit de film verdwijnt is de lol er echt wel vanaf. Het wordt één langdradige bende en het einde is een rare anticlimax met een geforceerd happy end. Duurt uiteindelijk een uur te lang...

avatar van RuudC

RuudC

Waar is het mis gegaan met Sam Neill? In films als Jurassic Park en The Piano was hij zo goed, maar sindsdien heb ik hem zelden meer gezien, laat staan in goede films. Nu heb ik begrepen dat er nog een deel vooraf gaat aan dit broddelwerk. Misschien dat ik daar ooit nog eens mijn tijd aan ga verspillen in de hoop dat die beter is.

Merlin's Apprentice is in ieder geval een typisch vervolgdeel dat nergens meer over gaat. Het verhaal is ten einde, kom laten we een sequel schrijven. Wat krijgen we dan? Merlijn valt in slaap en wordt enkele decennia later weer wakker. Terug in Camelot is de situatie er heel anders aan toe. We komen in een politiek spel terecht dat kant noch wal slaat. in plaats van Koning Arthur en de ridders van de ronde tafel, hebben we te maken met een zwakke opvolger van de kroon, een vrouwelijke ridder (dat blijkbaar niemand door heeft) en een dief met magische talenten. Daar tegenover staan dertig barbaren met een vrouwelijke tegenhanger van Merlijn die de serieuze bedreiging van de macht van het kasteel vormen. Het verhaal, de uitwerking en het decor hebben het niveau van een schooltoneelstuk. Het zal dan ook niet verbazend zijn dat wanneer Sam Neill uit beeld verdwijnt, de film volledig instort. En dan duurt deze martelgang ook nog eens bijna drie uur.

avatar van Parisa

Parisa

Het eerste deel van de miniserie Merlin is het tegenovergestelde van deze. Als je daar niet van Merlin gaat houden is daar altijd nog evil Mab.

avatar van JustMarc

JustMarc

Deze is jammergenoeg een stuk minder dan de eerste. mja is wel met meer films zo