12 + 1 (1969)

Alternatieve titels: The Twelve Chairs | The 13 Chairs | Twelve plus One

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Nicolas Gessner en Luciano Lucignani
met Sharon Tate, Vittorio Gassman en Orson Welles

Mario, een levensgenieter, ontvangt dertien antieke stoelen in slechte staat door een erfenis. Hij besluit om de stoelen te verkopen om er zo toch iets van geld uit te slaan. Als hij later te weten komt dat er in één van de stoelen waardevolle documenten verborgen zitten die veel geld waard zijn, begint hij een zoektocht om de stoel terug in zijn bezit te krijgen.

avatar van Richard1189
Beetje geanti-dateerd, kluchtig en het geeft te vaak een gevoel dat je het al eerder gezien hebt. Maar wel grappig. Bijzonder omdat Sharon Tate hierin haar laatste rol speelde.

Geanti-dateerd....?

Waar zag je 'm, trouwens?