Vals Licht (1993)

Nederland

geregisseerd door Theo van Gogh
met Amanda Ooms, Ellik Bargai en Thom Hoffman

De student Simon is in de hoerenbuurt komen wonen en is helemaal weg van een meisje achter het raam. Als hij haar te hulp schiet na een mishandeling krijgen zij een verhouding. Ze worden hevig verliefd, maar hij wil weten wat er aan de hand is. Hij duikt haar privéleven in en merkt dat onderwereldfiguren achter haar aanzitten. Niet lang daarna maakt hij ook kennis met deze onderwereldfiguren, die haar verantwoordelijk houden voor de verduistering van 5 ton.

zonde van het boek.

avatar van jay73
Ik vond het boek ook al naadje. ik wil niet weten hoe de film dan is.

Is hier nog aan te komen ?

Reinbo
Ben je masochist of zo?

haha

Reinbo schreef:

Ben je masochist of zo?

Nee hoor, gewoon een Nederlandse filmfan
Ben nu het boek aan het lezen, niet super, maar ben wel benieuwd hoe ze het verfilmd hebben en de films van Theo van Gogh verrassen mij de laatste tijd in positieve zin.

Reinbo
Quido schreef:

Nee hoor, gewoon een Nederlandse filmfan

Tja, maar dit is een oudje.....

Heb net het boek uit. Geweldig. Ben benieuwd naar de film. Zeker omdat er hier zo geweldig hoog gestemd wordt

Zelfs de regisseur zelf vind de film klote.

Justice4All
Waarom heeft hij het dan gemaakt. Nu geeft hij zichzelf aan dat hij een slechte regisseur is

avatar van Webby
Hij zal achteraf wel niet zo blij geweest zijn met het eindresultaat.

avatar van Quentin
Vanavond op RTL 5 (als ik het goed gehoord heb)

Quentin schreef:

Vanavond op RTL 5 (als ik het goed gehoord heb)

klopt, om 22:00 uur

avatar van Jordy
Jordy (admin)
off-topic berichten verwijderd

avatar van 93.9
Slechte film.
Werkelijks niets goeds over te zeggen, hoe graag ik dat ook zou willen voor wijlen Van Gogh.

robertus65
Matige film weer van van Gogh, veel geklets weer.
Gratis tip: Spoel gelijk maar 85 minuten vooruit.

Die audiocommentaren op de dvd's uit de Van Gogh-box zijn technisch en informatief bijzonder matig en rommelig, maar daardoor wel vaak hilarisch. Zo gaat bij deze film, naast de dichtklappende deuren, koffiegeleuter en ander gedoe, gewoon even de telefoon van een van de twee sprekers toevallig af en net wanneer ze de telefoon uitzet, hoor je Thom Hoffman in de film zeggen: "Wie was dat?"

Echt hilarisch soms!