Ilusiones Rotas-11M (2005)

Argentinië / Spanje
Documentaire / Drama

geregisseerd door Alex Quiroga
met Lilian Caro, Fina Mayo en Jemi Paretas

Ilusiones Rotas gaat terug naar 11 Maart 2004, de aanslagen in Madrid. Een documentaire die de emotie weergeeft die het teweeg bracht bij de Spaanse bevolking en de Spaanse regering.

avatar van Naomi Watts
Een film die mij erg aangreep, mede door mijn connectie met Madrid maar het acteerwerk en het verhaal van de film geven deze tragische aanslag een extra dimensie. Ook de echte nieuwsbeelden die in de film voorbij komen waren voor mij erg emotioneel.

Ik had niet zo snel een film verwacht over 11 M, het ligt bij velen nog te vers in het geheugen. Quiroga wilde herinneringen ophalen bij de Spanjaarden en al de andere mensen die nauw betrokken waren bij deze tragische aanslag. 11 M - Ilusiones Rotas is geen politieke aanklacht. 4*