Springtime in the Rockies (1942)

Muziek

geregisseerd door Irving Cummings
met Betty Grable, Carmen Miranda en John Payne

Vicky Lane en Dan Christy, twee partners op Broadway, kibbelen over het feit dan Dan zo'n rokkenjager is. Vicky is jaloers en begint weer te flirten met Victor Prince, haar oude vlam en voormalig danspartner. Dan's carrière maakt hierdoor een noodlanding. In de hoop Vicky terug te winnen, volgt Dan haar naar een luxueus vakantieoord in de Canadeze Rocky Mountains, waar zij en Victor met een nieuwe show hopen te beginnen. Als Dan per ongeluk een knappe Latijns-Amerikaanse secretaresse inhuurt, beginnen de problemen opnieuw, want Vicky denkt dat hij nog niets veranderd is.

Dick2008
Beetje hetzelfde verhaal als Week-end in Havana. Leuk voor de liefhebbers van Betty Grable en Carmen Miranda anders zou ik het niet weten. Jammer dat ze destijds Sun Valley Serenade niet in kleur hebben geschoten. Het heeft toch een zekere meerwaarde, kleurig, fleurig en sjiek en het ziet gelijk weer wat recenter uit. Op sommige momenten wel druk, dat gedans en het getetter van James er nog bij. Miranda te zien op plateauzolen.

Iets beter dankzij optreden van Harry James en zijn orkest, met o.a. één van zijn vele grote hits, "I had the craziest dream" met zangeres Helen Forrest. Zeer populaire bigband, ben die al in veel oude films tegengekomen. 2.0

Bekend terrein.

Astaire & Rogers hebben deze film ook ooit eerder gemaakt. Volgens mij was het als scriptschrijver niet zo moeilijk in dit genre aan de bak te komen. Een eenvoudige combinatie van een show duo, een exotische locatie en wat romantiek. En uiteraard de komische entourage die het geheel wat extra kleur geeft.

Verder aangevuld met zang en dans, als het budget het toeliet nog een populaire big band erbij. En dan heb je deze film wel zo'n beetje gehad. Vond het alleen wat flauwer dan wat Astaire en Rogers brachten. Die waren sowieso als dans duo een stuk sterker, maar ook het komische gedeelte werkte bij hen wat beter. Allicht omdat ze zelf ook grappig konden zijn. Dat lukt Grable en Payne niet echt.

Maar wie van het genre houdt zal hier vast makkelijk weg mee kunnen. Ik ben jammer genoeg nog steeds geen grootse fan.