Ziegfeld Girl (1941)

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met James Stewart, Judy Garland en Lana Turner

Het leven van drie meisjes verandert dramatisch als Flo Ziegfeld ze aanneemt als Follies-girls. Susan moet haar oudere vader achterlaten, de kwetsbare Sheila wordt door twee mannen begeerd en mysterieuze Sandra krijgt problemen met haar echtgenoot die haar nieuwe carrière niet goedkeurt.

avatar van movie acteurs
Aardige film met deze 4 beroemde acteurs. Deze acteurs laten zien wat ze kunnen en doen het niet slecht. In ieder geval een aardige drama/muziek film. Een 3,0tje.

avatar van Brix
De Nederlandse acteur Hein van der Niet, alias Frits van Dongen, alias Philip Dorn, heeft hier ook een niet onbelangrijke rol in.

De eerste echte Nederlandse Hollywood ster was afkomstig uit Scheveningen, en speelde samen met grote namen in vele Amerikaanse en Duitse films.

Leuk tussendoortje over drie jonge vrouwen, die aan de slag willen bij de beroemde Broadway-revues van Florenz Ziegfeld en de repercussies die dat heeft op hun leven. De extravagante shownummers komen in andere films over Ziegfeld beter tot hun recht. De scène met de gigantische bruidstaart kopieert regisseur Leonard van zijn eerdere The Great Ziegfeld (1936). Aardig om een keer gezien te hebben.