Caraibi (1999)

Alternatieve titels: Pirates: The Caribbean's Most Ruthless Battle | Piraten der Karibik | Pirates | Pirates: Blood Brothers

Italië / Duitsland
Avontuur
360 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Lamberto Bava
met Anna Falchi, Jennifer Nitsch en Remo Girone

In het Caraibisch gebied is geen enkel schip veilig, geen vracht buiten gevaar en geen haven een schuilplaats. We bevinden ons namelijk in de 17e eeuw en als er galjoenen tot zinken worden gebracht en handelsschepen in vuur en vlam worden gezet, kun je er gerust van uitgaan dat de oude piraat Devil's Tail en zijn onbevreesde jonge metgezel Calamity er met de buit vandoor gaan. Calamity ontmoet zijn gelijke als Frankrijk de wilskrachtige jonge Alexandre du Bois aanstelt als hoofd van de Caraibische vloot. De meest gevreesde piraat gaat het gevecht aan met zijn meest doortrapte tegenstander. Twee aartsvijanden - twee broers..

Een erg leuke en spannende serie waarin de aktie en avontuur goed over komt .
Alleen het laatste deel duurt iets te lang.

avatar van Dirk1969
Een spannende film met mooie, kleurrijke beelden.

Leuk. Verre van goed (zeker naarmate de serie vordert), maar zeker vermakelijk. **1/2

avatar van Metalfist
prachtige serie zeker 5* waard en het verhaal wordt beter naarmate het einde vordert met code del diavolo en zijn papegaai gewoon zaaalig gevonden

avatar van Bombong
Lamberto Bava is vooral bekend van zijn horrorfilms. Daarnaast heeft hij in de jaren 90 van de vorige eeuw een aantal fantasy-films gemaakt voor Italiaanse televisie, waaronder de 5 Fantaghiro-films (die staan nog niet op Moviemeter). Van de fantasy-films van Lamberto Bava zou je kunnen zeggen dat ze tot mijn heimelijke genoegens behoren. Op het eerste gezicht is er van alles mis mee: acteurs spelen nogal houterig en de special effects zien er goedkoop uit. Desalniettemin laat ik me er elke keer weer door meeslepen: de kostuums, the outdoor-scenes, de muziek, het dramatische verhaal. En ook al zijn de acteurs die de hoofdrollen vervullen misschien geen grote karakterspelers, op de een of andere manier hebben ze wel uitstraling.
Wat voor de fantasy-films van Bava geldt, geldt evenzeer voor Caraibi. Misschien is deze zelfs nog wel wat beter omdat hier nagenoeg geen knullige special effects te zien zijn die afleiden. Een aantal acteurs zagen we ook al in eerdere films van Bava, zoals Nicolas Rogers, Mario Adorf en Anna Falchi. Dit is echt een schitterende serie in 4 delen met een goede plot. De serie wordt onrecht aangedaan met de benaming 'piratenfilm' want dat dekt maar een deel van de lading. Het 4e deel heeft even een inzinking maar dat wordt gelukkig later weer hersteld.
Wij mogen ons overigens gelukkig prijzen dat de serie in Nederland compleet op DVD is verschenen (onder de titel Pirates), want zowel de Amerikaanse als de Italiaanse uitgave is sterk ingekort. Het wachten is nog op de DVD's van de Fantaghiro-reeks. In Duitsland zijn ze wel op DVD verschenen maar die zijn helaas nagesynchroniseerd. Maar ach, wij hebben hier Caraibi !!

avatar van Bombong

Belangrijk voor potentiele kopers om te weten dat dit Italiaanse dvd's zijn en dat Fantaghiro 1, 2 en 4 in zowel het Engels als Italiaans op de dvd staan, maar Fantaghiro 3 en 5 alleen in het Italiaans zijn.

Met Remo Girone die Tano speelt in La Piovra. .

Alleen daarom al wil ik dit eens zien.

avatar van Quentin
Hoe is de kwaliteit van de Nederlandse box?

Quentin schreef:
Hoe is de kwaliteit van de Nederlandse box?

Prima beeld en geluid. Beelformaat is 4:3. Italiaans gesproken, Nederlandse ondertiteling. Geen extra's, maar de serie is compleet en niet ingekort (zoals wel het geval is bij de Italiaanse en Amerikaanse uitgave).

avatar van Quentin
Beeld is wel ok, maar verre van goed. Verpakking verdient overigens ook geen schoonheidsprijs, maar ik moet niet zeuren voor die 5 euro. Ben benieuwd naar de serie.

Ik heb de versie van 2004 het beeld is zeer goed en de verpakking is luxe doos en de film vindt ik heel goed.

lecks-almelo
k'heb deze 4 film's op dvd, en heb ze al minstens 5x bekeken.
Zijn mooi, en elke keer zie je iets wat je de vorige keer niet was opgevellen.
Alleen de 1ste cd vond ik iwets minder.
maar tog nog *3,5*

Klasse mini-serie, prima acteerwerk (hoewel Falchi wat irritant over kan komen), geweldige decors en meeslepende muziek. Toch jammer dat niet-Engelse/Amerikaanse kwaliteit zo weinig bekendheid geniet.

lecks-almelo
Het verbaast me dat deze mini-serie hier maar 27 stemmen heeft...
Het is echt een toffe mini-serie en zeker de moeite waard om te kijken!