Week-End in Havana (1941)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Walter Lang
met Alice Faye, Carmen Miranda en John Payne

Jay Williams werkt bij een scheepvaartsmaatschappij en wordt naar een rif gestuurd, waar een schip vast is komen te zitten. Alle passagiers zijn blij dat hij er is, behalve Nan Spencer, die baalt dat haar vakantie wordt verpest. Jay neemt Nan daarop mee naar Havana om haar te vermaken. Tussen alle tumult van de nachtclubs ontstaat er iets romantisch tussen de twee.

Dick2008
Jaren '40-films liggen me niet, vroeger niet, nou ook niet, ik vind het maar saaie films. Net als Down Argentine Way (1940) 20th Fox op Latijns-Amerikaanse toer ofzo. Zal ook wel bedoeld zijn om Carmen Miranda te promoten. Daar zal dan wel de oorzaak liggen, want ben geen fan van de vrouw met de "tutti frutti hat". Ook Betty Grable ligt me niet. En in deze film Alice Faye, met d'r zware stem, ook al niet. Maar wel zielig hoor, te lezen dat haar carrière opeens over was. Machtige studiobazen en roddelnieuws wat je eigenlijk ook alleen maar op de wc hoort te lezen. Muzikaal geeft het een aardig tijdsbeeld van die tijd, want mensen als The Andrews Sisters, Jimmy Dorsey,.... scoorden dikke hits, met van oorsprong muziek uit Latijns Amerika.

Voor een keer kijken is geen straf maar kan me alleen niet veel boeien. Wel schitterend geschoten film(s) in Technicolor. Vooral deze dan toch, met warme kleuren en voor die tijd, nou laat de zomer nu maar komen. Wat zijn we toch verwend tegenwoordig waar bijna alles automatisch in kleur wordt geschoten. Opgenomen in Cuba. De dansscènes zijn ook wel aardig. 1.0