Lao Jing (1986)

Alternatieve titels: Old Well | 老井

China

geregisseerd door Tian-Ming Wu
met Yujing Liang, Yimou Zhang en Yuqing Liao

De strijd om het water bepaalt het leven van de bewoners van een bergdorp. Al eeuwen vallen er slachtoffers bij de onafgebroken speurtocht naar bronnen in de rotsbodem. De hoop is nu gevestigd op een jongeman, die heeft gestudeerd in de stad. Nieuwe ongelukken maken zijn werk niet gemakkelijk en bovendien wordt hij gekweld door liefdesproblemen.

FisherKing
Yimou Zhang's debuut als acteur. De film won een aantal prijzen op festivals.

Art
En Yimou Zhang zelf won ook twee prijzen op de festivals voor zijn rol in deze film.

avatar van Baggerman
Grappig om Zhang Yimou nu eens voor de camera te zien in plaats van achter de camera. (Alhoewel WIJ hem dan in het tweede geval niet zien!).

Ik wist niet dat de man ook acteerde?

Helaas is dat wel het enige memorabele aan deze film, die ik nogal saai vond. Pas toen de put instortte werd de film wat interessanter.

De kijkjes in het Chinese barre plattelandsleven geven de film ook nog wat sjeu, maar voor de rest is een lange zit!