Le Roman de Renart (2005)

1 stem

Luxemburg
Animatie

geregisseerd door Thierry Schiel
met de stemmen van Lorànt Deutsch, Frédéric Diefenthal en Patrick Préjean

Renart is een edelmoedige bandiet en attente vader vol verbeelding. De onverbeterlijke en schalkse vogelvrijverklaarde schrikt er niet voor terug gebruik te maken van de domheid of de boosaardigheid van andere dieren zoals de wolf Ysengrin of de ezel Chancelier. Deze twee kameraden, begerig naar macht en rijkdom, willen een oud perkament bemachtigen waarop het geheim van het eeuwig leven zou geschreven zijn. De oude tekst zit verborgen in de grot der vervloekingen en staat onder de hoede van Pierre, het monster. Renart die deze geschiedenis aan de weet is gekomen, gaat zelf op zoek naar de schat. Maar Ysengrin heeft het monster op hem afgestuurd.