Saraband for Dead Lovers (1948)

Alternatieve titel: Saraband

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Basil Dearden
met Stewart Granger, Joan Greenwood en Flora Robson

William of Celle en zijn vrouw Eleanore hebben een dochter, Sophia Dorothea. Zijn jongere broer, Ernest Augustus, regeert in Hanover. Hij is getrouwd met Sophia, dochter van de koning van Bohemia. Samen hebben ze verschillende kinderen, waarvan de oudste George Lewis is. Dan wordt Sophia Dorothea door politieke redenen gedwongen om te trouwen met haar neef, George Lewis, tot grote spijt van haar en haar moeder. Ook George Lewis is niet tevreden met deze beslissing. Sophia Dorothea probeert echter er het beste van te maken naargelang de omstandigheden.